Begin maart maakte Respawn Entertainment bekend dat Apex Legends een maand na lancering al meer dan vijftig miljoen spelers telt. De populariteit van het spel is ook te merken op het streamingplatform Twitch, waar Apex Legends in februari de best bekeken game was met ruim 122 miljoen uur aan kijktijd.
De snelle groei van Apex Legends komt mede omdat een aantal grote Twitch-streamers het spel live speelden kort na lancering, waar zij volgens Reuters veel geld voor kregen. Tyler Blevins, beter bekend als Ninja, is met 13 miljoen volgers een van de populairste streamers op Twitch en is een van de namen die door EA benaderd werd om Apex Legends te promoten.
Ninja schreef op 5 februari, een dag nadat Apex Legends was uitgebracht, op Twitter over de free-to-play battle royale-game met de hashtag '#ApexPartner'. Voor het plaatsen van dit bericht en het streamen van het spel op Twitch ontving hij volgens de bron van Reuters maar liefst 1 miljoen dollar.
Ook voormalig professioneel CS:GO-speler en populaire streamer Shroud, die vorige week het aantal van 100.000 Twitch-abonnees bereikte en daarmee de meest geabonneerde gebruiker op het platform is, werkte samen met EA om bekendheid voor Apex Legends te genereren. EA, Shroud en Ninja willen echter niet ingaan op de details van de gesloten deal.
Het gebruik maken van online bekendheden om Apex Legends te promoten heeft goed uitgepakt voor EA. De marktwaarde van het bedrijf steeg met 16 procent, oftewel 4 miljard dollar, sinds de lancering van het spel.
Apex Legends is te spelen op pc, PlayStation 4 en Xbox One.
Reacties op: 'Ninja kreeg 1 miljoen dollar om Apex Legends te streamen'
Rexus
Buiten de kosten van reclame zou een langzaam opbouwende hype naar de battleroyale ook door vele worden gezien als "de zoveelste BR game" "EA moet ook weer geld" enzovoorts.
Het stukje zelfkennis en anticipatie van de marktvind ik zelf nog wel het meest indrukwekkend.
DoctorBest85
EdwinVP
CroniC
Dat weten we niet. Kan zijn dat hij daar wel wat meer tijd in heeft moeten stoppen.
Maar ben t met je eens. Bizar..
Was misschien niet eens nodig want t is gewoon een degelijke game
Voci
Het is een verslaving. Kinderen kunnen niet meer 20 minuten in de bus zitten zonder iets te doen. Dus alle kinderen zitten op Twitch Apex legends filmpjes te kijken. Pure verslaving. Informatie-verslaving. Must-have-stimula.
Zeer gevaarlijk. Bedrijven spelen namelijk een spelletje met al deze verslaafden. 20 jaar geleden was een ontwikkelaar geburned als ze geld vroegen voor een map-pack. Nu betalen we 20 euro voor een SKIN? Pure informatie-stimula-verslaving. Must-get-new-achievement. Must-have-new-item.
Jullie leveren rijke mannen miljarden euro's op. En pikken dat vervolgens ook gewoon.
Wat raar is. Want dat het ongezond is wordt gemakkelijk aangetoond. Niet voor niets is de jongere generatie (tot 25, maximaal 30 jaar) extreem veel deppresief, burn-out, bore-out, eenzaam, geen energie, geen motivatie. Niks.
Dat komt serieus hierdoor.
Ik heb geen Facebook, geen instragram, geen twitter, ik kijk nooit twitch. Heerlijk. Alleen jammer om steeds meer om me heen te zien hoe een nieuwe generatie zichzelf (onbewust) volledig verkloot.
Oke, groetjes.
Paxopoxo
Akira
Wat een vreselijk zelfingenomen, arrogante reactie zeg.
Een heel pleidooi, enkel om te verbloemen dat je gewoon even wilt laten weten hoe "goed" jij bent omdat je niet aan social media doet.
Leef lekker je leven en laat andere dat ook doen.
Oke, groetjes.
Voci
Zou Gamer.nl ook geld krijgen? Want sinds Apex Legends is gereleased is het aantal Fortnite berichten met 95% gedaald. Opeens niks meer. Maar wel opeens dagelijks spam over onzinnige skins van Apex legends.
TheDeeGee
Weet alleen dat ie blauw haar heeft en nooit zijn huis uit komt.