Nieuws
Ninja

Update: Ninja nu al op een miljoen abonnees op Mixer

Enorme aantal binnen een week binnengehaald

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
Het Mixer-kanaal van de populaire streamer Ninja telt nu al een miljoen abonnees. Dat enorme aantal heeft binnen een week binnengesleept en heeft hij ook deels te danken aan een tijdelijke actie door Microsoft.

Nadat Tyler 'Ninja' Blevins vorige week bekendmaakte dat hij een exclusieve samenwerking is aangegaan met Mixer, heeft de populaire streamer nu al meer dan een miljoen actieve abonnees bereikt op het streamingplatform van Microsoft.

Al vijf uur na de aankondiging van vorige week telde het Mixer-kanaal van Ninja 100.000 abonnees. Na zijn eerste livestream op het platform een dag later, die 80.000 kijkers trok, steeg dit aantal naar 500.000. Inmiddels zit hij dus op 1 miljoen. Ter vergelijking: Op Twitch had Ninja op zijn hoogtepunt ongeveer 250.000 abonnees.

Het hoge aantal abonnees van Ninja kan worden verklaard door een tijdelijke actie van Microsoft. Zo is het tot en met 30 september mogelijk om gratis te abonneren op Ninja zijn Mixer-kanaal. Hiervoor hebben gebruikers alleen een Microsoft-account nodig. De verwachting is dan ook dat het aantal abonnees weer zal afnemen, wanneer de actie afloopt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Death Stranding verwijderd van PlayStation-site met exclusives Galarian Forms aangekondigd voor Pokémon Sword en Shield
30

Reacties op: Update: Ninja nu al op een miljoen abonnees op Mixer

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • TheDeeGee

    • 5 augustus 2019 14:26
    Ik browse op Twitch alleen het Retro Kanaal, daar worden echte Games gespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 5 augustus 2019 15:28
    Heb je een paar goeie voorbeelden van leuke twitch kanalen? @TheDeeGee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 5 augustus 2019 16:48
    @fonsrutte

    Sinatar, RetroGradeTom, DyingCamel, Tondagossa, Kilg0reTr0ut.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 7 augustus 2019 08:55
    Thanks @TheDeeGee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 5 augustus 2019 17:46
    @TheDeeGee Alsof alleen retro games echte games zijn, dan beperk je jezelf nogal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 5 augustus 2019 19:12
    @chemicalscum

    Nieuwe Games interesseren me niet meer, dus ik hou het bij Retro, Thanks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 5 augustus 2019 21:33
    @TheDeeGee Zonde, maar ieder z'n keuze.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 6 augustus 2019 10:45
    @chemicalscum

    Er zijn wel een aantal nieuwe games waar ik naar uitkijk hoor. Zoals Subnautica Below Zero en de Halo MCC op Steam, maar ik speel sinds een jaar voornamelijk oude games tussen 1996 en 2004.

    Zal wel een fase in mijn leven zijn waarbij mijn nostalgie getriggered is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 8 augustus 2019 00:20
    @TheDeeGee Precies, er is zoveel meer dan alleen oppervlakkige AAA titels. Momenteel survival modus van The Long Dark aan het spelen, echt bijzonder goed.

    Trouwens over retro gesproken.. Amid Evil is een geweldige FPS in de stijl van Heretic, ik vermoed dat je dat wel kan waarderen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 5 augustus 2019 14:50
    Wacht even, mensen betalen! om naar deze gast te kijken? Wow, just wow.
    Ik heb nog niet eens interesse als MS me geld toe zou geven, laat staan dat ik er een maandelijks bedrag voor zou moeten reserveren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 5 augustus 2019 15:31
    Abonneren hoeft niet per se te betekenen dat je geld betaald. Op een YT kanaal kun je ook abonneren zonder te betalen. Mixer moet je vergelijken met Twitch. @TheChief

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CroniC

    • 5 augustus 2019 16:23
    @fonsrutte

    Gister was nog in het nieuws dat je alleen deze maand gratis lid kan worden van zijn Mixer kanaal.
    Daar werd wel echt gesuggereerd dat het een betaald kanaal is om te volgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 5 augustus 2019 16:49
    @CroniC

    Dat is net zo erg als VODs achter een paywall te zetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 7 augustus 2019 08:57
    Dat is onzin @CroniC

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheColdDutchman

    • 5 augustus 2019 17:19
    @TheChief Je hoeft gelukkig niet te betalen op twitch of mixer om naar een streamer te kijken, wat wel kan is een streamer supporten door te abonneren op hem, waarmee je dan een paar kleine dingetjes voor terugkrijgt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The soy sauce

    • 5 augustus 2019 19:01
    Call me old maar heb dat hele twitch gebeuren nooit begrepen. Waarom zou ik naar eén of andere snotneus van 15 jaar willen kijken die aan het gamen is.

    Wat een complete tijdverspilling

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 5 augustus 2019 19:15
    @The soy sauce gelukkig is Twitch meer dan die ene snotneus van 15 die spelletjes speelt, zoals heel veel snotneuzen die het tegen elkaar opnemen bij EVO.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MarkyMark

    • 5 augustus 2019 19:15
    @The soy sauce Tsja, ik vind het meestal wel leuk om streams of VODs van Magic: the Gathering te kijken. Meestal niet van 15-jarigen, maar misschien had ik dat wel leuk gevonden als ik jonger was en Fortnite leuk vond. Je kunt er soms ook veel van leren, weet ik nog uit de tijd dat ik heel veel Starcraft 2 speelde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 5 augustus 2019 21:37
    @The soy sauce Ik kijk soms naar pro CS spelers en vooral toernooien. En soms naar nerdy streams als Kerbal Space Program of Dungeons and Dragons. Twitch is wel veel meer dan je denkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 7 augustus 2019 08:59
    Ik kijk regelmatig naar MtG streams, je kunt er ook toernooien volgen met goed commentaar. @The soy sauce