Nieuws
fortnite

Ninja als eerste professionele gamer op cover van sportblad ESPN

Fortnite-streamer krijgt het voor elkaar

Geschreven door Michel Musters op
Fortnite-streamer Ninja is de eerste professionele gamer die op de cover van sportblad ESPN: The Magazine staat.

De cover werd afgebeeld voor het Twitter-account van ESPN en is hieronder te zien. Hij wordt daarop de grootste gamer ter wereld genoemd. Waar het artikel verder precies over gaat, is niet bekend.

ESPN: The Magazine is een tweewekelijks magazine uit de Verenigde Staten dat sinds 1998 verschijnt. Het magazine besteedt vooral aandacht aan Amerikaanse sporten als honkbal, American football en hockey.

Dit artikel delen:

Lees meer

Aantal kernmechanieken ontbreekt in Pokémon: Let's Go Pikachu en Eevee VA-11 HALL-A-vervolg N1RV Ann-A aangekondigd
17

Reacties op: Ninja als eerste professionele gamer op cover van sportblad ESPN

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Goodmushin

    • 19 september 2018 10:26
    Ben benieuwd hoe de sportwereld daar op reageert :-)

    E-sports vs topsport zit naar mijn mening een groot verschil in :-),
    maar wel leuk voor Ninja is een goede speler.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 19 september 2018 15:01
    @Goodmushin appels en peren indd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 19 september 2018 15:09
    @Goodmushin
    Dit dus. Helemaal mee eens. Ik vind beide echt leuk, maar valt totaal niet in hetzelfde straatje.

    Edit: Ik heb het net even opgezocht en ik zie dat ESPN ook schaak grandmasters op de cover heeft gehad. Dus denk dat de stap naar gaming dan ook geen probleem gaat zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Centipede

    • 19 september 2018 10:55
    Mooi dat Esports weer eens uitgelicht wordt in de 'reguliere' sport media. Jammer van de athleet keuze. Ninja is 'nieuw & hot', maar Fortnite staat nog in de kinderschoenen qua Esports. Persoonlijk lijken me athleten als Faker (LoL), Maru (SC2) of als het dan een amerikaan moet zijn UNiVeRse (Dota2) een logischere keuze. Deze athleten zijn supersterren in de meest gevestigde Esports.

    Ik ben benieuwd hoe het interview gaat uitpakken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 19 september 2018 12:31
    Atleet?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Goodmushin

    • 19 september 2018 12:34
    @Hooper

    Op basis van concentratie, focus, discipline ja

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 19 september 2018 12:59
    @Goodmushin "Een atleet is in de oorspronkelijke betekenis van het woord een persoon met bovengemiddelde fysieke eigenschappen (kracht, wendbaarheid en uithoudingsvermogen), die daarmee wordt gezien als potentieel deelnemer aan fysieke activiteiten en in het bijzonder wedstrijden."
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Atleet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 19 september 2018 13:05
    @fonsrutte Rechtstreeks van de Van Dale:

    Betekenis 'atleet'
    Je hebt gezocht op het woord: atleet.

    at·leet (de; m,v; meervoud: atleten), at·le·te (de; v; meervoud: atletes, atleten)
    1 iem. die de atletiek beoefent
    2 (in het algemeen) sporter
    3 iem. met de lichaamsbouw van een atleet

    Punt 2, dus als hij e-sport beoefend, dan is hij een atleet. Maar ik vind het wel een grijs gebied eerlijk gezegd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 19 september 2018 14:40
    @Paxopoxo
    Iemand die meedoet aan het WK kolonisten van Catan is dat ook een atleet?
    Atleet verwijst puur naar het fyieke, de van Dale weet nog niet wat e-sport is, staat er namelijk niet in:
    https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/e-sport
    Geen resultaat voor 'e-sport'

    https://www.vandale.nl/gratis-woordenboek/nederlands/betekenis/sport
    2sport (de; v(m); meervoud: sporten) 1allerlei lichamelijke oefeningen en ontspanning waarbij vaardigheid, kracht en inzicht vereist worden: aan sport doen

    Een atleet is een sporter, want hij een beoefenaar van een sport. Een sport is puur fysiek.

    Een e-sporter beoefent een e-sport (geen sport), niet fysiek -> geen atleet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akira

    • 19 september 2018 15:09
    @fonsrutte
    Maakt mij weinig uit wat de definitie is van Atleet. Ik zou een e-sporter nooit een atleet noemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 19 september 2018 15:10
    @fonsrutte Dat is een andere manier om hier naar te kijken. Er zijn meerdere soorten sport, denk hierbij aan bijvoorbeeld Motorsport, Denksport (Poker, Dammen enz), daarom geef ik aan dat ik het een grijs gebied vind. Waarom doet e-sport onder voor denksporten zoals dammen? of poker?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 19 september 2018 15:57
    @Paxopoxo Ik zeg niet dat e-sport onder doet voor een andere sport, ik zind het razendknap. Ik kan het niet.
    Ik vind een e-sporter alleen geen atleet. Een pokerspeler is ook geen atleet, een schaker en dammer ook niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 19 september 2018 16:07
    @fonsrutte ''Een e-sporter beoefent een e-sport (geen sport)'' yikes. Maar dat is deze hele discussie dus… zoals ik al zei, het is een grijs gebied. Atleet = iemand die een sport beoefent -> e-sport, wel of niet sport? ESPN zegt atleet blah bleh.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 19 september 2018 17:29
    @Paxopoxo "n 2013 was de Canadese League of Legends-speler Danny Le (Shiphtur) de eerste pro-gamer die een P-1A visum kreeg voor een competitie in de Verenigde Staten. Dit visum wordt enkel uitgereikt aan internationaal erkende atleten."
    https://nl.wikipedia.org/wiki/Electronic_sport

    I stand corrected.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 19 september 2018 15:53
    Kan em niet aanzien. Popijopie adhd mannetje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Centipede

    • 20 september 2018 10:58
    Jammer dat de reacties alleen gaan over mijn woordkeuze van athleet en niet over het daadwerkelijke item (of mijn mening over de keuze van Ninja). Dat hierover gediscussieerd wordt bij reguliere nieuwssites is al jammer, maar dat dat hier gebeurt is voor mij toch wel verrassend.

    P.S.: Het is Esport, niet e-sport (http://www.espn.com/esports/story/_/id/19860473/why-associated-press-stylebook-went-esports-not-esports) ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • KipHunter

    • 23 september 2018 21:52
    Het is net als met boef en lil kleine enzo, iedereen haat ze maar juist zij krijgen alle aandacht van iedereen. ik ken ook nog wel iemand die beter op de cover had kunnen staan maarja, ninja is nu eenmaal de hype van het moment, met name omdat drake met hem fortnite speelde.