Vaak hebben makers van spellen zelfs de grootste hoop bij de meest crappy titels die er op de markt komen. In interviews spreken ze dan ook lovende woorden over hun eigen producten. De makers van Nina: Agent Chronicles echter niet. Die zijn realistisch en weten waar het op staat en geven in de interviews alvast een bekritiserende review van hun eigen spel:Will there be an editor for players to make their own maps etc? Will the game be friendly to mod developers?

No, this is strictly “play and forget” product. Have some fun and move along.

What sort of changes did you have to make to the Talon engine? Or did it fully meet your needs?

The game is being developed extremely fast which doesn't leave much time for engine tweaking. LithTech engine is excellent piece of technology and we don't want to improve it – it would be too time consuming process, requiring thorough testing. We want to concentrate on gameplay and content, rather than fiddle with features only small fraction of potential customers would be able to notice. Als de makers dit al over hun spel zeggen dan is het maar de vraag of het ooit nog wat gaat worden met dit spel van Poolse bodem. Het draait nochtans op de Talon engine van Lithtech en lijkt verdacht wel op No One Lives Forever, hoewel de makers beweren deze klassieker nooit gespeeld te hebben, wat op zich ook al geen al te goede zaak is. Lees nog meer redenen waarom je Nina vooral niet moet kopen in het interview bij WorthPlaying. Zo hebben ze ook geen locaties uit de echte wereld zodat mensen niet gaan klagen hoe slecht ze erop lijken.