Iedereen die niet kan wachten op Doom III zou eens de Quake Mod Tenebrae moeten proberen. Deze Mod is een aanpassing van de Quake code die stencil schaduwen en per pixel lichten toevoegd. Stencil schaduwen zorgen voor realistische schaduw effecten op alle objecten in het spel. Per pixel lichten zorgen ervoor dat het licht juist overkomt op verschillende oppervlaktes. Dit zijn dan ook dezelfde algorithmes die gebruikt worden in de nieuwe Doom game. Er is ook al een soort Doom 3 level gemaakt waarin de effecten nog beter tot hun recht komen.New features

Runs faster (25% on my system)

Radeon support (Thanks to Jarno Paananen)

Reflections

Glares

Md3 support

Animation interpolation

Luminance textures (local light for texture)

"Modern" particle engine

Uses lights from the original maps (less dark)

Flashlight and flares

Bug fixes (see Readme) Tenebrae werkt ook met de shareware versie van Quake, maar deze versie werkt niet met de aanwezige test maps. Voor de bezitters van het origineel staan er dan ook een aantal aardige test maps te wachten. De schaduwen en lichten zijn inderdaad erg realistisch gedaan en je moet dan ook een flinke bak hebben om deze Mod in full detail te kunnen draaien.