Nieuwe versie RenderWare onthuld op de GDC | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Criterion heeft op de Game Developers Conference, die gisteren van start ging en nog tot het eind van de week in San Jose plaats zal vinden, een nieuwe versie van haar RenderWare engine aan de aanwezige game-ontwikkelaars geshowed. RenderWare is veruit de meest gebruikte '3D engine' en staat bekend om zijn grote veelzijdigheid. Zo voorziet het onder andere spellen als Tony Hawk's Pro Skater 4, Grand Theft Auto 3, Sonic Heroes, kill.switch, Broken Sword: The Sleeping Dragon en The Movies van de nodige grafische power.

Inmiddels is men alweer bij versie vier aanbeland van deze geprezen engine, welke vooral gericht zal zijn op de volgende generatie consoles en high-end PC's. Renderware 4 is daarnaast van de grond af opnieuw ontworpen omdat de volgende generatie consoles een andere aanpak vereist. Echt veel over de specificaties is er nog niet bekend:The first look at the all-new graphics component of RenderWare 4 showcases an ultra-lightweight core that delivers astounding performance through a completely redesigned architecture and an off-line, distributed, A et Conditioning Pipeline (ACP) that transforms all game a ets into their optimal representations on current and future devices. Underpinning the powerful new graphics, a new architecture has been designed specifically to support vastly more complex, rich and detailed game worlds.Tevens heeft Criterion aangekondigd dat het voor Sony's nieuwe handheld, de PSP, ook een versie van Renderware gemaakt heeft. De vraag hierna bij ontwikkelaars was namelijk erg groot en Rendeware zou ook op de PSP de ontwikkeltijd van een spel aanzienlijk moeten verminderen. Wat precies de specifcaties van de PSP versie zijn, is nog niet bekend.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou