Nieuws
Nintendo Switch Lite

Flinke firmware-update voor Nintendo Switch uitgebracht

Boekenleggers en herindelen controllers

Geschreven door Jolien Mauritsz op
Er is een nieuwe systeemupdate uitgekomen met een aantal nieuwe functies voor de Nintendo Switch. De update is nu beschikbaar om te downloaden.

Zonder aankondiging heeft de Japanse gamegigant systeemupdate 10.0.0 uitgebracht op de hybrideconsole. Met de update zijn er een aantal nieuwe functies aan de console toegevoegd. Zo kunnen gebruikers nu boekenleggers plaatsen bij nieuwsberichten die ze interessant vinden.

Gebruikers kunnen nu ook kiezen tussen data opslaan op het interne geheugen van de Nintendo Switch of op een SD-kaart en. Verder kunnen nu de knoppen van de Joy-Cons en de Pro Controller heringedeeld worden. Zo kunnen spelers zelf kiezen hoe ze de game willen besturen.

Verder heeft speelactiviteit een eigen onderdeel gekregen op de Nintendo Switch en kunnen gebruikers zes nieuwe avatars kiezen van de game Animal Crossing: New Horizons.

Bekijk hier de acht beste familiegames voor de Nintendo Switch.

nintendo switch

Dit artikel delen:

Lees meer

Streamer wint Gulag in Warzone met racestuur Good Job! is de werksimulator die de wereld nu nodig heeft
15

Reacties op: Flinke firmware-update voor Nintendo Switch uitgebracht

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Millman7

    • 14 april 2020 11:38
    Fijn. Kan ik eindelijk mn sd kaart effectiever gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 14 april 2020 11:40
    Helemaal top. Extra gemak kan nooit kwaad. Maar wanneer wordt in VREDESNAAM nou eens ingesteld dat je een leuke achtergrond en thema (met muziek) kunt instellen, zoals bij de 3DS-familie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 14 april 2020 11:41
    @Lord Ganon Niet. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 14 april 2020 11:56
    De knoppen herindelen, kan ik eindelijk de A, B en X, Y omdraaien zodat de Switch controls gelijk zijn aan die van PS4/XB1.

    Update: Werkt zoals verwacht, een algemene system setting per controller waar je eenvoudig de knoppen anders kan mappen. Nu alleen nog even de pro controller open schroeven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 14 april 2020 16:04
    @FishSt1ck

    Je weet dat de Nintendo indeling de originele indeling is, hè? ;P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 16 april 2020 14:32
    @PietS. Ja weet ik, maar dat maakt het niet automatisch goed. Ik heb er momenteel last van omdat m'n switch de afwijking is. Nu is confirm overal de onderste knop en cancel/back de rechter. Heb inmiddels al door dat het eigenlijk alleen de a en b functies zijn die ik om wil draaien, de rest voelt al goed zoals het is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Gekke Dirkie

    • 14 april 2020 17:50
    @FishSt1ck die knoppen kun je niet fysiek omzetten, toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 16 april 2020 14:35
    @Gekke Dirkie
    Het zijn stukjes plastic die allemaal gelijk zijn dus de knop kan vast wel gewisseld worden. Het daadwerkelijk anders afvangen met hardware daar waag ik me niet aan. Weet overigens niet of ik het wel ga doen, ik kijk toch niet naar de knoppen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 14 april 2020 16:06
    Het wordt tijd voor achtergronden (incl. muziek), mappen en andere grids… Waarom moet dat zo lang duren?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Oxymorphone

    • 14 april 2020 16:20
    Als ze nu weer eens voor de normale prijs verkocht worden…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 14 april 2020 16:27
    @Oxymorphone

    De normale prijs is toch +/- €300,-?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 14 april 2020 17:17
    Vraag mij af als je de keybinds veranderd, of de game dan ook de knoppen anders weergeeft die je moet gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 14 april 2020 17:39
    @Mmo-veteran Helaas niet.
    Maar als ik A zie staan denk ik toch automatisch aan de onderste knop enz.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 14 april 2020 17:37
    Wat een verademing.
    Gamed echt veel relaxeter zo, ik kon er maar niet aan wennen aan die nintendo indeling (al zijn zij de originals)
    Je kan ook de screenshot knop uit zetten of een andere functie geven btw, ook erg relaxed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DaFixer83

    • 14 april 2020 17:52
    Interssant, maar ik wacht wel met updaten.