Unreal Tournament 2004 moet nog uitkomen, maar achter de schermen is men al geruime tijd met de nieuwe Unreal engine bezig. De nieuwe engine moet super realistische en gedetailleerde beelden met "fuzzy shadowing" op het computerscherm weten te toveren. Ook worden de models aangepast en zouden deze toekomstige karakters in vergelijking met de karakters van de huidige engine 100 keer gedetailleerder zijn. Tevens zullen ook de physics onder handen genomen worden, zodat deze engine een nog realistischere ervaring zal gaan bieden.Atomic: When you say fuzzy shadows, that's what you demoed at the NV30 launch? Tim: Yeah, it showed basically the technique we're using. Of course it only showed it on one character and now the tech is scaling to really large scenes as we have some pretty good stuff up and running. DX9.0 is really the minimum spec there. We're essentially releasing a game in two years that's really going to bring existing computers to a complete crawl. You know, going back to the days when a new game came out and a lot of people really do have to upgrade their hardware to play it well.De Unreal engine drie jaar geleden Op het forum van Beyond Unreal geeft Tim Sweeney iets meer info over de nieuwe Unreal engine weg.