De in totaal 74.405 backers van het crowdfundingproject kregen eind november de keuze tu en turn-based en real-time gevechten. Bijna 20 procent van de donateurs heeft gestemd, waarbij een kleine meerderheid voor turn-based gevechten koos (7267 versus 7052).
Ontwikkelaar inXile laat weten dat het toch al een voorkeur had voor turn-based gevechten. "We neigden daar al naar omdat we denken dat het beter past bij de tactische complexiteit die we zoeken in ons Crisis-systeem." Volgens de ontwikkelaar is het niet handig om beide opties in de game te verwerken, omdat dit zoveel tijd in beslag neemt dat het impact zou hebben op de rest van de ontwikkeling.
Torment: Tides of Numenera is een spirituele opvolger van Planescape: Torment. Die game had real-time gevechten, waarbij spelers de actie wel op elk moment konden pauzeren. "We denken echter niet dat dit systeem zo goed beviel bij de spelers. Volgens ons is de eerste Torment juist een van de meest gewaardeerde RPG's ooit vanwege de nadruk op het verhaal en het rollenspel met je personage, niet omdat er real-time gevechten in zaten"