Nieuws
The Settlers

Nieuwe The Settlers wederom uitgesteld

Game had eigenlijk op 17 maart uit moeten komen

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft heeft de nieuwe The Settlers-game wederom uitgesteld naar een nog onbekende datum.

De nieuwe game in de reeks, die simpelweg The Settlers heet, is meerdere malen uitgesteld sinds diens aankondiging in 2018. Het spel had eigenlijk op 17 maart uit moeten komen, maar die releasedatum wordt dus niet meer gehaald. 

Ubisoft laat weten dat het die keuze heeft gemaakt na feedback van spelers op basis van een gesloten bèta. "Het werd duidelijk dat de kwaliteit nog niet op het niveau van de visie van het team zat." De game moet nu "op een later moment" uitkomen.

In The Settlers meren spelers aan op nieuw land, waar ze hun eigen samenleving moeten bouwen. Er moeten allerlei soorten gebouwen geplaatst worden en de bewoners moeten rollen toegewezen krijgen. De game bevat ook een co-op modus.

In een preview op Gamer.nl die afgelopen januari werd geplaatst, spreekt redacteur Harry Hol al zijn twijfel uit over de huidige staat van de game.

Dit artikel delen:

Lees meer

Dit kunnen spelers verwachten van Have a Nice Death The House of the Dead: Remake komt in april uit
17

Reacties op: Nieuwe The Settlers wederom uitgesteld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    woutzorz

    • 4 maart 2022 11:10
    Jammer, was toch wel benieuwd naar deze nieuwe Settlers. Maar beter dat ze hem uitstellen als ze hiermee de kwaliteit kunnen verbeteren

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 4 maart 2022 11:10
    Prima, heb zelf ook mijn feedback achtergelaten tijdens het spelen van de beta. Blij dat ze het aanpakken en de game terug proberen te brengen naar zijn roots plus extra’s.

    Tevens was de previeuw van Harry Hol erg discutabel. Vergelijkingen met AOE? Zelf heeft hij de oudere delen niet gespeeld en niet weten hoe de game werkt, maar wel een preview plaatsen en oordelen op basis van ????? Ik vond erg schaars en misleidend, maar goed dat is mijn mening.

    De beta speelde prima en had weer the look and feel van the settlers 2 met uiteraard genoeg ruimte voor improvements.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 maart 2022 11:34
    Jammer dat het wordt uitgesteld. Maar aan andere kant wederom mooi dat ubisoft luisterd naar de feedback en community.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 maart 2022 11:38
    @coola Haha, classic

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 4 maart 2022 13:03
    Haha, mooi dat je alles aan Ubisoft altijd goed vindt. Wel een beetje raar, maar het is zeker vermakelijk. Nu de realiteit: het aandeel Ubisoft is nog maar 40% waard van wat het in 2018 waard was. De kans wordt met dag groter dat het bedrijf wordt opgeslokt door Microsoft of Sony, die dan hopelijk de lopende band uitzetten en opdrachten uitzetten voor nieuwe of vernieuwende games. Word jij wat minder uitgelachen en kunnen wij iets anders doen dan icoontjes najagen op een kaart die we moeten vrij spelen door in torens te klimmen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 maart 2022 13:12
    @denver

    Lol die torentjes voor unlocks heeft ubisoft allang gedropt ( sinds 2017) ja je kan torentjes nog steeds beklimmen en synchroniseren maar je hebt ze totaal niet meer nodig voor unlocks ( ja als fast travel punt maar dat is niet meer dan logisch)

    Enige wat ubisoft fout doet is hun visie vak NFTs (met de toxic omgeving zijn je juist de goede weg op al kan dat uiteraard nog veel beter) maar voor de rest zou ik niet weten wat ubisoft voor mij fout zo doen.

    En ubi kan makkelijk zonder overname zoals ze zelf al zeiden ( en nee dat was geen plea van iemand koop ons aub. )

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 4 maart 2022 14:14
    @denver Huh, waar haal jij die informatie vandaan over hun aandelen want dan moet ik daar ook maar eens investeren.

    Als ik namelijk kijk op bijvoorbeeld companiesmarketcap.com/ubisoft/marketcap/ zie ik hele andere cijfers dan jouw 40% tegenover 2018

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 maart 2022 17:30
    @Ryme

    Als ik die site zo lees zijn de doem verhalen van het gaat niet goed Ubisoft zwaar overdreven. Tuurlijk het kan verbeterd worden maar voorals nog gaat het dus gewoon goed met Ubisoft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 4 maart 2022 11:52
    Het lijkt er eerder op dat de kwaliteit niet op het niveau van de gamers zat. De visie van het team kwam niet overeen met de gamers. Ongelooflijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RikkieDee

    • 4 maart 2022 12:17
    Ik heb de beta ook gespeeld, het was niet het gevoel (en de grafische kwaliteit) waar ik op hoopte, maar zie lieten wel dermate weinig zien in de beta dat ik eigenlijk nog geen mening kon vormen over wat er allemaal aan zat te komen qua campaign. Vooral dat stukje grafische kwaliteit, daar vroeg ik me van af hoe ze dat in hemelsnaam nog gingen verbeteren binnen anderhalve maand. Ik had met mijn high end pc verwacht dat het van mijn scherm zou spatten. Maargoed, ik hou mijn hoop hoog als ik dit zo lees.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Goodmushin

    • 4 maart 2022 12:40
    De pijn punten zaten voornamelijk in de gameplay met name de werking van de engineers. Het duurt te lang en ook de manier waarop je een nieuw land kan bemachtigen. Erg onhandig als je alle engineers uit moord is het al zo goed als een gg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 4 maart 2022 13:07
    Nog een game uitgesteld bij Ubisoft, gaat niet zo lekker daar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 4 maart 2022 14:17
    @Ziminar Als een bedrijf de mogelijkheid heeft om een game uit te stellen ipv gehaast uit te brengen lijkt het me juist het tegenover gestelde

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 4 maart 2022 15:21
    @Ryme Exact dit. Het gaat duidelijk wel lekker aangezien ze geen haast hebben.

    Ik vraag me af hoe ze dit project zelf intern behandelen. Ik kan me niet voorstellen dat ze verwachten hier net zoveel uit te kunnen trekken als een Far Cry of een Assassin's Creed, alhoewel het wel een sterke potentie heeft voor DLC verkoop natuurlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 4 maart 2022 17:28
    @Ryme

    Je weet toch Sony, MS, Nintendo, en CD projekt red stellen aantal games uit en het is : mooi man laat ze de tijd nemen niks mis met uitstel.

    EA, Ubisoft en rockstar ( en voorlopig nog het huidige activision) stellen een aantal games uit en het is : gaat niet echt lekker met die bedrijven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 4 maart 2022 20:31
    @coola gaat erom dat het al de zoveelste game is die wordt uitgesteld. Tel daarbij op dat er al een tijdje een flinke leegloop van personeel gaande is. Dan gaat het inderdaad niet zo lekker ja.
    Of jij moet dat een goed teken vinden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Minoesh

    • 4 maart 2022 15:44
    Ik wacht al sinds eind 2019. Daar kan best nog wel weer een paar maanden bij I guess.

    Om eerlijk te zijn is de release van dit spel een beetje een meme voor mij geworden. Gelukkig zijn er zat andere goede games ondertussen. Ik hoop dat het spel bij release straks leuk is.