Nieuws
The Settlers

Nieuwe The Settlers-game verschijnt aankomende februari

Eerst op pc, maar later ook op consoles

Geschreven door Michel Musters op
De nieuwe The Settlers-game moet op 17 februari 2023 uitkomen op pc.

Ubisoft heeft het spel al in 2018 onthuld en de game is dan ook meerdere malen uitgesteld, mede dankzij negatieve feedback na een gesloten bèta. Inmiddels is dus de nieuw rereleasedatum bekend, alsmede de officiële naam, namelijk The Settlers: New Allies. 

The Settlers: New Allies biedt drie modi: solo, hardcore en skirmish. In solo moeten spelers proberen een nieuwe samenleving op te bouwen voor de Elari. In hardcore worden diverse condities geïntroduceerd die het geheel een stuk moeilijker maken. In skirmish kunnen tot en met acht spelers met elkaar spelen tegen elkaar of tegen de computer. Op release zijn er twaalf maps beschikbaar.

Het spel komt op 17 februari op Epic Games Store en Ubisoft Connect te staan. Ergens na de pc-versie moet de game ook naar PlayStation, Xbox, Nintendo Switch en Amazon Luna komen, al zijn daar nog geen releasedata voor bekend. 

Aanstaande donderdag om 17:00 uur Nederlandse tijd zendt Ubisoft via Twitch een stream uit waarin meer informatie wordt gegeven. Hieronder is wel al een nieuwe trailer te bekijken.

Dit artikel delen:

Lees meer

Golf is nu beschikbaar in Nintendo Switch Sports CD Projekt Red herbevestigt dat The Witcher-remake open spelwereld bevat
15

Reacties op: Nieuwe The Settlers-game verschijnt aankomende februari

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • lennisdubbers

    • 29 november 2022 12:33
    Fijn dat ie op Luna komt! Iets wat ik niet had verwacht. Cross platform progressie is altijd fijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rainking

    • 29 november 2022 12:54
    Wat? Komt-ie toch deze eeuw nog uit!? Lol! Ik hoop dat het weer lekker speelt. De oudere delen heb ik ook plezier van gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 29 november 2022 12:55
    Een groot hart voor de serie, maar niet voor Ubisoft. Tegenwoordig zijn er gelukkig genoeg alternatieven. Ben sinds vorige week helemaal verslaafd aan Foundation.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    BobbyDigitaL

    • 29 november 2022 16:52
    @Baukereg Geweldige game, ik kan er zoveel creativiteit in stoppen, al meer dan 2000 uur gespeeld :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 30 november 2022 08:52
    @BobbyDigitaL Foundation is mijn nieuwe Factorio =D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 29 november 2022 13:53
    Ik dacht dat Ubisoft weer naar steam zou gaan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 29 november 2022 14:04
    Zin in. Als er een franchise is waar ze naast die ene andere franchise veel liefde steken is het wel the settlers

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 29 november 2022 14:27
    @coola ik neem aan dat je Far Cry bedoelt? ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 29 november 2022 14:31
    @Aerofox81

    Anno :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    G.T

    • 29 november 2022 15:02
    @coola Dit is niet een Settlers game.. Vere van, ik heb de beta gespeeld, het heeft niets te maken met Settlers. Koop het dus niet gebaseerd op dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 29 november 2022 17:26
    @G.T wat is er dan "niet settlers" aan? Want ik vind eigenlijk de laatste paar delen al niet echt settlers meer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    G.T

    • 30 november 2022 10:30
    @Messtranor Settlers 1 tot 3 waren echte settlers games, +10th anniversary. Deze game is daar geen schim van, geen rustig basebuilding, lange supply chains en beetje combat. Nu is het een cut down Age of Empires wannabe.. Het is gewoon slecht om de bekendheid van de naam Settlers te misbruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 30 november 2022 17:30
    @G.T Ja, maar dat zijn toch eigenlijk de laatste paar delen ook al?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    racerozzy

    • 29 november 2022 17:53
    Goed dat walvissen nu een menselijke vorm hebben aangenomen en aan de setllers werken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tad

    • 29 november 2022 22:37
    Dit is toch iets anders dan ik me van Settlers herinner, maar dit zou bijna iets kunnen zijn dat mij terug naar Ubisoft zou kunnen brengen–

    Maar nu ik het artikel doorlees en EGS zie maar geen Steam, sla ik het toch maar over