Nieuws
Splinter Cell

'Nieuwe Splinter Cell-game speelt zich af in open spelwereld'

Er zou een kleine kans zijn dat de game dit jaar nog wordt onthuld

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft zou werken aan een nieuwe Splinter Cell-game die zich afspeelt in een open spelwereld.

Dat claimt journalist Tom Henderson, die wel vaker op voorhand correcte informatie naar buiten heeft gebracht. Op Twitter laat hij weten dat de game een "soort van open wereld" krijgt, vergelijkbaar met hoe een open spelwereld in Halo wordt aangepakt. Die game bevat ook een open spelwereld, maar heeft wel lineaire verhaalmissies. Volgens hem moet de game aanvoelen als een "Assassin's Creed-spel met veel stealth".

Eerder dit jaar claimde Henderson al dat Ubisoft een nieuwe Splinter Cell-game in ontwikkeling heeft, al heeft het bedrijf dat zelf tot nu toe niet bevestigd. Hij meldde toen dat er een kleine kans is dat het spel nog dit jaar wordt onthuld.

De eerste Splinter Cell-game verscheen in 2002 - dat spel viert volgend jaar dus diens twintigste jubileum.

Dit artikel delen:

Lees meer

Er komen in de toekomst mogelijk meer saveopties naar Returnal Rockstar kondigt nieuw GTA Online-verhaal met Dr. Dré aan
33

Reacties op: 'Nieuwe Splinter Cell-game speelt zich af in open spelwereld'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Hellspawn

    • 9 december 2021 07:37
    Dit is geweldig nieuws. Ik zit hier al jarenlang op te wachten. Het was wel waarschijnlijk dat er een nieuwe Splinter Cell game zou verschijnen, maar wanneer? Ik hoop dat dit in de loop van 2022 zal gebeuren. Mijn dag is al goed!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 9 december 2021 07:41
    @Hellspawn

    Hoe kan je als fan van deze franchise dit goed nieuws vinden? Naar mijn mening de doodsteek. Dit kan nooit een splinter cell game worden in een open wereld. Dit is gewoon een andere game die de naam Splinter Cell leent

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Erik07

    • 9 december 2021 09:22
    @rreloaderr
    Misschien de game eerst afwachten?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 9 december 2021 18:59
    @Erik07 Ik ben het wel met Hellspawn en rreloaderr eens. Een nieuwe Splinter Cell game lijkt me tof alleen ik ben zelf niet zo`n fan van open wereld games met uitzonderingen daargelaten.

    Splinter Cell zou ik liever een gestroomlijnde lineaire ervaring bij zien met zeer goed leveldesign en uitdaging in tegenstelling tot wat het waarschijnlijk nu gaat worden. En natuurlijk een goed verhaal erin wat misschien wat verteld over de hardere kanten van onze wereld van politiek en spionage.

    Met een open wereld game komt de focus gelijk op hele andere zaken te liggen. Hetzelfde voor BotW waar ondanks de game vele pluspunten heeft speel ik de game niet door door alle gare onnodige zooi die erin zit. Wapens die stuk gaan, gathering, shrines als een soort van collectibles die je allemaal kunt vinden en uitspelen, de grote dungeons zijn weg. De wereld is echter wel fantastisch mooi en de verschillende plekken met hun eigen omgeving factoren vind ik dan wel weer tof maar het levert vaak in op strakke gameplay.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 9 december 2021 11:55
    @Hellspawn Het wordt alleen maar een open wereld, omdat Ubisoft dan al 50% van de game klaar heeft voor ze beginnen aan deze game.
    Dit wordt dus gewoon AC/FC/WD met een Splinter Cell sausje eroverheen.
    Ik ben benieuwd wat het wordt, maar heb er een hard hoofd in

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 9 december 2021 07:40
    R.I.P Splinter Cell. Ik had altijd goede herinneringen aan je. Sneakend door de levels gaan en waar ik me soms als een waar spion voelde en iedereen uitschakelde.
    Waar soms uren alleen op lampjes kon schieten. Fantastisch level design had deze game goede gameplay en sterke mechanics.
    Waarom moet dit een open world game worden? Zeker met wachttorens om gebieden te onlocken ook nog. Ik zou zeggen, geef hem dan ook gelijk free running. Ik walg van je Ubisoft

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 9 december 2021 08:04
    Nou nou mensen. Eerst maar eens kijken. Ik vind de laatste twee Splinter Cells prima, maar Breakpoint en Wildlands. Afschuwelijk. Alsof je aan het werk bent, met vervelende klusjes, doe dit, doe dat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Zut

    • 9 december 2021 08:49
    @mhnl1979 Dat zijn Ghost Recon games en geen Splinter Cell ;)

    Waarom moet dit nou weer open wereld worden, slaat nergens op. Geef mij maar gewoon levels zoals vroeger waar je wel iets beweegruimte hebt maar geen open wereld onzin. Past gewoon niet bij deze serie. En dan de vergelijking maken met Assassin's Creed, ik haak meteen af

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • mhnl1979

    • 9 december 2021 09:47
    @Zut Dat weet ik, bedoelde meer dat de reputatie van Ubisoft wel achteruit gehold is sinds Splintercell serie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 9 december 2021 11:56
    @mhnl1979 Exact mijn grote probleem met Ubisoft games, het is gewoon een standaardlijstje afwerken als gamer. gelukkig kun je een XP-booster kopen als alle reviews binnen zijn.
    Ik vermoed een release rond de feestdagen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Luigi1985

    • 9 december 2021 08:36
    Ik denk dat de laatste Splinter Cell die ik speelde op de GameCube was en mijn herinneringen daaraan zijn zeer positief. Maar een open wereld game? Dat zie ik niet zo zitten…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    archangel1110

    • 9 december 2021 08:46
    En ik maar hopen op een game ala Chaos Theory.
    Alsjeblieft geen open-world meuk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hubertje

    • 9 december 2021 10:01
    Mooi dat er een nieuwe game komt, jammer dat het open wereld is. Gewoon ouderwets level games komen steeds minder voor. Open wereld splintercell word denk ik eerder een metal Gear sollid. Ook goede game natuurlijk, maar had liever ouderwets splintercell

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 9 december 2021 10:04
    Wat een vooroordelen. Open world hoeft niet slecht te zijn, al ik wel kan begrijpen hoe men bang is dat het niet in de stijl van de game zal vallen. Eerst maar eens kijken hoe de game wordt, we kunnen nog negatief genoeg zijn als het uiteindelijk echt niet werkt :).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 9 december 2021 16:44
    @geeMc
    Omdat het met ghost recon en metal gear ook zo goed afliep zeker

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    geeMc

    • 10 december 2021 07:59
    @rreloaderr MGS geen idee, nog nooit gespeeld. Hoor ik gemixte dingen over, maar veelal toch wel positief. Ghost Recon Wildlands had z'n flaws, maar was echt wel een hele toffe open world game. Toegegeven, typische rinse & repeat van Ubisoft, maar zeer vermakelijk met superieure co-op mogelijkheden nonetheless. Breakpoint was wel echt een voorbeeld van hoe het niet moet.

    Uiteindelijk zie ik ook liever een nieuwe splinter cell in een oldschool jasje, maar als ze daar niet naartoe gaan dan moeten we het maar doen met waarmee ze komen. Om de game nu al direct af te schrijven, meh. Wordt het wat? Misschien. Reviews afwachten en gameplayfilmpjes bekijken voordat je 'm koopt. Wat ik zeg, we kunnen na release als we de game in volle glorie hebben gezien nog negatief genoeg zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GangstaLean

    • 9 december 2021 10:23
    Vanwaar altijd die neiging naar Open World…. Er was niks mis met een Splinter Cell met levels!

    Gewoon Chaos Theory style met nieuwe gadgets en meer sneak opties!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 9 december 2021 11:58
    @GangstaLean Nou dat is lekker makkelijk voor Ubisoft, gebieden aanpassen en skins aanpassen en klaar. Sneaken lijkt op AC dus dat hebben ze al, maps kopieren schuwen ze ook niet dus appeltje eitje. Volgende feestdagen klaar deze game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fordon_Greeman

    • 9 december 2021 12:24
    Een open wereld zal nog steeds gebouwen hebben en basissen etc… Dus dit hoeft geen probleem te zijn als de balans goed ligt met nadruk op stealth. Mogelijk resulteert de open wereld zelfs in meer diversiteit in hoe je een probleem kan tackelen, meer point of entries. Vraag me wel af waar de game zich dan afspeelt. Een woestenij als in GR Wildlands zie ik liever niet opnieuw. Of misschien meerdere open werelden maar dan verspreid over de aardbol?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MeneerAert

    • 9 december 2021 13:39
    Ben het eens met de kritiek hier dat dit waarschijnlijk uitloopt op een standaard Ubisoft open wereld game. Hoeft niet, maar de kans is groot.

    En ben ik de enige die de quote " Volgens hem moet de game aanvoelen als een"Assassin's Creed-spel met veel stealth"." lachwekkend vind?