De simulatiegame is binnenkort beschikbaar in de App Store en Google Play. Volgens EA biedt het spel een touchbesturing die inzoomen en het 360 graden draaien van de map mogelijk maakt. Verder is de wereld volledig in 3d opgebouwd.
Meer details zijn niet bekend, behalve dat spelers de inwoners van hun stad tevreden moeten zien te houden zoals in eerdere SimCity-games. EA bracht eerder al mobiele games in de SimCity-serie uit, maar die zijn alweer enkele jaren oud.
De meest recente SimCity voor pc heet simpelweg SimCity en verscheen begin 2013. Het spel kwam EA op veel kritiek te staan omdat hiervoor een internetverbinding vereist was en de grote drukte bij lancering voor serverproblemen zorgden. Veel spelers konden daardoor pas enkele dagen later met de game aan de slag.
Reacties op: Nieuwe SimCity voor iOS en Android aangekondigd
Rexus
Het zal me alleen niet verbazen als dit een verkapte Farmville wordt.
chizzle
Mental_Fear
Mental_Fear
Als jij je hond alleen voert als ie blaft, dan moet je niet raar op staan kijken als je hond de hele dag aan het blaffen is.
Svarog
Tygerrtje
Rexus
Ik zou 20 euro over hebben om bijvoorbeeld pokemon firered op m'n Ipad te spelen.
Phuncz
Ik ben benieuwd of ze hun les geleerd hebben van Dungeon Keeper, maar ik betwijfel het sterk, die game zal uiteindelijk nog steeds een positief saldo hebben gehad doordat de meeste freemium games zeer simpel zijn qua opzet en de gemiddelde mens zijn geduld kleiner is dan zijn besef van waarde.
Phuncz
Replay-DB
Spijtig omdat de gemiddelde mobiel gamer idd weinig geduld / tijd heeft om hier uren achtereen in te stoppen zal t wel weer erg makkelijk zijn met veel micro transacties.
LeFox
Geen microtransacties? Whuhahahahahahhaaa!!!
geert1
Vervolgens was het opnieuw Apple die in 2009 koos voor het model van in-app-aankopen. Zouden zij gekozen hebben voor een model met een beperkte gratis versie die te upgraden zou zijn naar de volledige versie, dan was het misschien heel anders gelopen. Marketeers en geldwolven stortten zich vervolgens keihard op die in-app-aankopen, bouwden het hele game-design daaromheen en de rest is geschiedenis.
Ik denk dat het niet snel zal veranderen. Ontwikkelaars proberen de waarde van apps amper te verhogen door games met een hogere prijs uit te geven. In plaats daarvan zetten ze allemaal in op freemium en microtransacties omdat dat meer geld oplevert. En dat terwijl de in-app-aankopen door slechts een paar procent van de spelers worden afgenomen; zij betalen voor alle gratis spelers.
Dit maakt dat de mobiele platforms voor core gamers amper interessant zijn. Als je op zoek gaat naar een echte sim-, tycoon- of RTS-game, kom je bedrogen uit. Alles wat je vindt is freemium click-fests vol time-walls en pay-gates. Om dat te veranderen zijn er maar een paar opties. Of Apple verandert haar beleid (en Android volgt, of andersom), óf de grote uitgevers / ontwikkelaars besluiten tezamen om games van een vaste, hogere aanschafprijs te voorzien. Dat laatste is onwaarschijnlijk en zal alleen gebeuren als mensen de freemium-games gezamenlijk gaan uitkotsen.
Conclusie: Totdat er een wonder gebeurt, zijn mobiele games niet meer aan core gamers besteed. Enkele uitzonderingen daargelaten.
Tuinhoer
Mr_Knight
Mental_Fear
Mental_Fear