Het RTS genre is de laatste tijd niet bepaald een genre wat uitblikt in originaliteit. Hoewel men nog steeds weet enkele nieuwe elementen toe te voegen is van een echte revolutie de laatste jaren nog maar zelden sprake. Perimeter van het Russische KD-Lab doet echter wel een poging om eens wat nieuws te brengen binnen het genre. In dit spel kan bijvoorbeeld elke groep eenheden om het even in een andere groep eenheden veranderen. Ook is je basis voorzien van een grote ondoordringbare koepel en kan je met je wezens het terrein naar wens aanpassen.Perimeter is a real-time strategy game built on the concept of non-stop terraforming. The gamer will embark on territory seizure by means of especially designed units thus turning it into the principal energy resource. Then the subsequent encircling of the zones with an impenetrable perimeter will follow. Alongside unique terraforming and protecting perimeter opportunities the game provides powerful nanotechnologies, which allow managing groups of modifiable combat units. The necessity of efficient strategic territorial planning and tactical flexibility of combat units make the game appealing to any admirer of strategy genre. Hoe dit allemaal uitpakt is nog een raadsel maar de nieuwe screenshots tonel alvast aparte de aparte graphics die dit spel rijk is. Ook is te zien dat de interface van rechts aan de zeikant naar onderin het scherm verplaatst is. Bekijk de overige screenshots hier. De eerste acht zijn nieuw, de overige zijn reeds eerder uitgebracht.