Een van de enige echt originele games die dit jaar uit gaat komen is Republic: The Revolution. En in de hoop dat het geen afknapper wordt zoals Black & White probeert men de hype toch wat te nuanceren en slechts met mondjesmaat screenshots uit te brengen. Gamestar.de heeft echter toch wat nieuwe screenshot weten te bemachtigen die al wat meer lichteffecten en schaduwen hebben dan de voorgaande screenshots. · The most advanced graphics engine ever seen, "Totality", capable of rendering scenes of unlimited complexity in real time every frame. In other words, there is no upper bound on the number of polygons and objects that can be used in a scene, thus allowing for buildings or characters to be made out of millions of polys if so required.

· Zoom smoothly from a satellite-like image of Novistrana (2000km square) to focus on minute detail anywhere in the world (for example the threads on screws). In addition, the game will feature special effects that surpass the current state-of-the-art in development, including unlimited real time light sources, self-shadowing, and physically-based material models. In Republic moet je je eigen verkiezingsprogramma draaien en via propaganda en corrupte middelen proberen zoveel mogelijk macht te vergaren. Veel mensen kijken er graag naar op TV, en met de heisa rond de opkomst van Pim Fortuyn zijn er vast wel mensen die dit een keer op de computer na willen spelen. Republic laat nog wel een aantal maanden op zich wachten, maar het ziet er alvast veelbelovend uit. Bekijk de overige screenshots hier.