Nieuws
Avowed

Nieuwe screenshot van Obsidian-rpg Avowed uitgelekt

Screenshot toont handen die magische spreuken uitvoeren, gelijk aan eerder uitgelekte informatie

Geschreven door Michel Musters op
Een nieuwe screenshot van de aankomende Obsidian-rpg Avowed is uitgelekt.

Hoewel de meeste tweets inmiddels zijn verwijderd, plaatste Windows Central-journalist Jez Corden vroege impressies van de game op Twitter. Uiteindelijk mondde dit uit in de plaatsing van een screenshot. Deze werd weer snel verwijderd, maar het kwaad was al geschied. Hieronder is de screenshot in kwestie te zien.

De screenshot lijkt echt te zijn en toont hoe de game tot nu toe beschreven wordt in uitgelekte informatie: als een first-person rpg vergelijkbaar met de The Elder Scrolls-reeks, met de mogelijkheid om magische moves uit te voeren met de handen van het hoofdpersonage.

Veel details over Avowed zijn er nog niet. Duidelijk is wel dat de game zich afspeelt in hetzelfde universum als de Pillars of Eternity-games. Het is niet bekend wanneer de Xbox- en pc-game uit moet komen of wanneer het spel weer officieel getoond gaat worden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Naughty Dog-games op pc waren 'doorslaggevend moment' voor studio Sony zou restricties uitoefenen op Game Pass-release van Call of Duty
14

Reacties op: Nieuwe screenshot van Obsidian-rpg Avowed uitgelekt

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Riyakuya

    • 20 oktober 2022 09:25
    Laat maar komen! Als dit ook maar een beetje weg heeft van Skyrim ben ik verkocht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • revanius

    • 20 oktober 2022 10:27
    @Riyakuya hopelijk toch iets dieper dan skyrim, skyrim is very barebones qua quest design. Maar daar is obsidian altijd al beter in geweest :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 20 oktober 2022 11:11
    @revanius goed punt, dan kan inderdaad beter. Hoe dan ook zou een dergelijke game me goed vermaken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Yoji

    • 20 oktober 2022 09:36
    Jaaaaa, hier kijk ik zo naar uit. Hoop dat het een goede leuke rpg wordt!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Tokumei

    • 20 oktober 2022 09:40
    Ben erg benieuwd hoe deze game wordt. Obsidian is een geweldige developer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 20 oktober 2022 09:58
    Klinkt goed, ik ben wel benieuwd naar de uitwerking van die magie met de handen.
    Als dat goed uitgewerkt is lijkt me dat wel vet maar het kan ook aanvoelen als een soort gimmick en dat zou jammer zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Tokumei

    • 20 oktober 2022 10:26
    @Fr3nzy Ik denk dat het vergelijkbaar is met Skyrim, als ze dat een beetje goed kunnen overnemen en misschien zelfs uitbreiden denk ik dat we ons geen zorgen hoeven te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 20 oktober 2022 12:53
    Ik denk dat deze nog wel even op zich laat wachten. Het enige dat ik er tot nu toe van gezien heb kan je zelfs geen game slice noemen.

    Ben er wel benieuwd achter, dat wel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 20 oktober 2022 19:07
    @do365nic volgens geruchten en insiders 2023 of 2024 ligt er beetje aan wanneer starfield uitkomt in 2023.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rutgie

    • 20 oktober 2022 20:44
    Ik ben deze week begonnen in Tyranny en Obsidian is toch echt wel heel goed in het neerzetten van een geloofwaardige wereld met betekenisvolle keuzes, hoe klein ze op voorhand ook lijken. Ik had deze titel gemist, maar dit smaakt naar meer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 21 oktober 2022 08:56
    @Rutgie goede tip, die heb ik zelf ook gemist.
    Lijkt ie wat op Divinity Original Sin 2? Of eerder op een diablo?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rutgie

    • 21 oktober 2022 15:49
    @do365nic Duidelijk Divinity, gameplay-wise helemaal, het verhaal is misschien wel wat duisterder en dan misschien meer Diablo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 21 oktober 2022 19:04
    @Rutgie hmm, mss geef ik die wel eens een kans. Divinity was echt top. Kan niet wachten op baldur's gate 3

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gierige_Npc

    • 20 oktober 2022 21:41
    Obsidian doet alles wat bethesda doet maar dan beter