De DS shooter Metroid Prime: Hunters heeft sinds zijn inceptie een jaar geleden, al een hoop veranderingen doorgaan. Zo werden het speelveld en het radarscherm omgewisseld met de komst van de First Hunt demo en voor de volledige versie die later dit jaar uit komt, heeft men wederom wat wijzigingen aangebracht in de interface en ook de gameplay merkbaar uitgebreid. De multiplayer is nu voorzien van een verzameling aan speelbare karakters, meerdere wapens met alternatieve vuurmodes, en verscheidene maps en gametypes.

Nintendo speelt voor zowel de single- als multiplayer met het idee dat er nog meer premiejagers zijn, naast Samus Aran. Deze hebben ook elk unieke eigenschappen zoals een eigen HUD en een tweede vorm. Samus veranderd vanzelfsprekend in een morphball, maar de andere karakters hebben weer hele andere vormen met eigen vaardigheden. Het wisselen tussen wapens en de alternatieve vorm is vergemakkelijkt doordat het bedieningscherm is aangepast. Volgens impressies speelt het spel na enige gewenning bijna net als een PC shooter dankzij de touchscreen controls. Je zal zelfs de gevoeligheid aan kunnen passen naar je eigen smaak. Voor een nieuw filmpje van Metroid Prime: Hunters, kun je hier terecht.