Nieuws
PlayStation VR

Nieuwe PSVR-versie komt niet uit rond release van PlayStation 5

Een eventuele nieuwe PSVR krijgt mogelijk wel eye-tracking en wordt draadloos

Geschreven door Michel Musters op
Rond de release van de PlayStation 5 komt er geen nieuwe versie uit van de PlayStation VR.

Dat laat Dominic Mallinson, Sony Global Head van R&D, weten in een interview met CNET. Volgens hem hoeven spelers geen nieuwe versie van de vr-helm te verwachten rond de lancering van de nieuwe console.

"We hebben geen reden om de release (van een nieuwe PSVR) samen te laten vallen met een nieuwe console", aldus Mallinson. "Consumenten worden dan gebombardeerd met zoveel nieuwe dingen - je moet dit kopen, je moet dat kopen - en dat is niet de boodschap die we dan willen versturen. Je moet wat ademruimte tussen dergelijke releases hebben."

Daarmee ontkent Sony niet dat er een nieuwe versie van de PlayStation VR in de maak is. Dat is ergens ook logisch, want de PlayStation 5 wordt krachtiger dan zijn voorganger - inclusief een SSD die de console een stuk sneller maakt - wat ook in het voordeel van een nieuwe virtualrealityheadset kan werken. Sterker nog, in het interview speculeert Mallinson zelf mee over wat een nieuwe versie kan bieden, waaronder draadloze mogelijkheden en eye-tracking.

Dit artikel delen:

Lees meer

Educatieve pc-games van vroeger: leren werd leuker Travis Strikes Again: No More Heroes komt naar PS4 en pc
11

Reacties op: Nieuwe PSVR-versie komt niet uit rond release van PlayStation 5

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 27 mei 2019 09:01
    Goeie zet, maakt bij launch in ieder geval niet meteen mijn hele setup overbodig ;p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 27 mei 2019 09:33
    Prima idd, kan er na de aanschaf van de PS5 rustig doorgespaard worden voor de PSVR 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 27 mei 2019 09:52
    LIjkt me inderdaad een goeie zet, ik hoop wel dat de nieuwe PSVR iets beter wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 27 mei 2019 11:48
    @fonsrutte Nee ik denk dat ze niks gaan verbeteren. :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 27 mei 2019 12:29
    @**Guitar_Hero** Ik bedoel significant, nu dat dat Oculus standalone VR-brillen heeft uitgebracht met een schappelijke prijs is het voor PSVR lastiger denk ik.
    Die kabels moeten er echt vanaf dat is drama.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 27 mei 2019 13:53
    @fonsrutte ik heb letterlijk honderden uren met de kabels doorgebracht en ben er geen enkele keer verstrikt in geraakt. Ik heb eigenlijk nog nooit iemand er echt over horen klagen (net zo min als bij oculus)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleDad

    • 27 mei 2019 14:57
    @casualkiller
    Ik snap die wireless hype ook niet zo. Ik heb sinds 2016 een PSVR, en nu ook een Quest.
    Het is echt wel leuk hoor, dat wireless, maar uiteindelijk draait het om de games, en voor een goede game wil ik best een draadje aan de head set.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • **Guitar_Hero**

    • 27 mei 2019 15:07
    @fonsrutte Volgens mij heeft Sony al aardig benadrukt dat ze draadloos willen, hogere resolutie willen etc. dus ze zijn er echt wel mee bezig.

    De kabels drama noemen vind ik zelf overdreven. Hoewel draadloos heus leuker zal spelen vraag ik me af of je je er bewust van bent dat er dan (mogelijk) weer latency gaat optreden. (Tenzij je de PS5 in je headset kan klikken en met een accu kan laten werken)

    Het grote nadeel aan de Quest vind ik momenteel toch echt wel dat je maar 2 uur speeltijd hebt met de accu, en ja hoor: Dan moet de kabel er weer aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 27 mei 2019 10:21
    Slim en komt ook beter uit idd. In het begin kost de console en een paar games al genoeg, daarbij heeft de nieuwe psvr nog erg weinig games achter zich staan. Liever een half jaartje later tot max 1 jaar na release.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 27 mei 2019 10:46
    Ik verwacht dat er dan ongeveer een jaar na de introductie van de PS5 een nieuwe PSVR headset geintroduceerd gaat worden. Sowieso is de huidige ook niet echt iets mis mee, daar kun je nog steeds heel veel plezier mee beleven en als je een beetje rondkijkt kun je die ook nog heel goedkoop krijgen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleDad

    • 27 mei 2019 15:03
    Er staat werkelijk nérgens in het interview dat PSVR2 wireless wordt.
    Mallison bespreekt alleen een aantal voor en nadelen van wireless.