Gamedesigner American McGee, die vooral bekendheid verwierf door zijn eigen naam in de titel van de geschifte variant van Alice in Wonderland te plaatsen, heeft vandaag een drietal nieuw projecten uit de doeken gedaan, namelijk City of the Dead, Bad Day LA en American McGee's Grimm.

City of the Dead wordt een horrorgame met vooral veel ranzigheid en zombies. De setting van het spel is sterk geinspireerd op de films van George Romero. Het spel wordt ontwikkeld door Asylum Entertainment in samenwerking met American McGee's eigen TMIEC. American McGee zoekt nog een uitgever voor City of the Dead, maar wijst op het succes van de Dawn of the Dead remake, als argument om voor het spel te tekenen. Concept art en een design document zijn hier te bewonderen.

Bad Day LA is een spel dat wordt ontwikkeld onder de vlag van Enlight Software, waarbij American McGee werkzaam is. Het spel zal gameplay bevatten vergelijkbaar met Medal of Honor en Call of Duty, al doet de titel van het spel wel een enigszins andere setting vermoeden.

American McGee's Grimm tot slot, is net als Oz een compleet opgezette franchise bestaande uit films, boeken, speelgoed en een bijbehorende game. Dit maal is niet The Wizzard of Oz, maar zijn de verhalen van de gebroeders Grimm in een ander jasje gegoten. Of dit spel een betere toekomst beschoren is, is nog niet bekend.

Momenteel is McGee ook al als executive producer verbonden aan het originele Scrapland, dat wordt ontwikkeld door Mercury Steam, en is hij bezig met een film en boekenreeks waarin een geschifte versie van The Wizzard of Oz wordt weergegeven. De gamevariant hiervan werd onlangs, vanwege gebrek aan interesse van uitgevers, in de ijskast gezet.