Nieuws
horizon forbidden west

Nieuwe patch voor Horizon Forbidden West uitgebracht

Al worden niet álle bugs meteen opgelost

Geschreven door Michel Musters op
Sony en Guerrilla Games hebben een nieuwe patch voor Horizon Forbidden West uitgebracht.

Patch 1.06 lost een flinke lijst aan bugs en problemen met de game op. Zo zijn er audiovisuele verbeteringen aangebracht aan tussenfilmpjes, gedragen mounts zich natuurlijker en meldt Aloy niet zo vaak meer haar voorraad tijdens het oppikken van items. Een complete lijst van verbeteringen is op Reddit geplaatst.

Er zijn overigens nog diverse problemen die met deze patch niet worden opgelost. Sony en Guerrilla melden in de lijst op Reddit op de hoogte te zijn van deze problemen - waaronder een grafische glitch die bij sommige spelers voorkomt wanneer men de camera draait.

Horizon Forbidden West is sinds kort verkrijgbaar op PlayStation 5 en PlayStation 4. Gamer.nl beloonde de game met een 9: "Mooier, soepeler, beter geschreven, fenomenaal art design, een consistent verhaal, meer verrassingen en betere hoofd- en zijmissies: Horizon Forbidden West is op bijna ieder front beter dan Horizon Zero Dawn."

Dit artikel delen:

Lees meer

Nvidia-hackers eisen dat drivers open-source gaan 'Lego-set rondom Star Wars Jedi: Fallen Order in de maak'
20

Reacties op: Nieuwe patch voor Horizon Forbidden West uitgebracht

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    GoofyZ3

    • 2 maart 2022 16:04
    De glitch die voorkomt terwijl de camera draait is volgens mij meer een televisie probleem. Alle oleds van LG hebben er last van. Mijn tv heeft nergens last van. Of het dan aan het spel ligt of aan de tv…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 2 maart 2022 16:08
    @GoofyZ3
    Ik heb een LG OLED en ik heb nergens last van

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 maart 2022 16:31
    @GoofyZ3 heb een lg cx en nergens last van behalve af en toe een pop in

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MichelMusters

    • 2 maart 2022 17:09
    @GoofyZ3 Ik heb een LG oled en nergens last van, dus ik weet niet of het zo zwart/wit is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ocat

    • 2 maart 2022 17:38
    @GoofyZ3

    Ik heb een LG OLED CX en een PS4 pro.. nergens last van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Archer83

    • 2 maart 2022 18:38
    @GoofyZ3 Ik zie niet hoe dat technisch gezien zou kunnen verschillen tussen tv-merken. Al gebruik je een oude beeldbuis, wat er op het scherm verschijnt wordt niet door de tv bepaald.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    **Guitar_Hero**

    • 2 maart 2022 19:32
    @Archer83 Hoe beelden verwerkt worden wordt wel door de tv bepaald dus er kunnen wel degelijk verschillen optreden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Archer83

    • 2 maart 2022 20:25
    @**Guitar_Hero** De beelden worden gemaakt door de console. De tv ontvangt alleen een signaal. Die doet misschien iets van nabewerking, maar dat heeft geen effect op de gameplay.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gertjun

    • 3 maart 2022 08:53
    @Archer83 Daar zit je echt fout hoor Archer. OLED's zijn wezenlijk anders qua beeldtechniek dan LED's. Zoek maar maar eens op soap-opera effect OLED als voorbeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 3 maart 2022 09:02
    @Gertjun
    Soap opera effect heeft niets te maken met OLED maar met een agressieve manier van motion processing, kan je gewoon uitzetten. Zat al op mijn Philips TV uit 2001.

    Het enige echte verschil met andere TV's is dat elke pixel echt 'uit'gezet kan worden. Al het andere is beeld processing en dat kan je gewoon uitzetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gertjun

    • 3 maart 2022 09:05
    @The_Stifmeister Waar en niet waar. Ook zonder motion processing kun je er juist op een OLED last van hebben. Dit komt door de near-instant pixel response tijd en lagere framerate content (zoals 24p films/series). Je moet dan een pull-down techniek gebruik om 24 toch naar 120hz te krijgen, ook dit kan zorgen voor een soap-opera effect bij 3:2 pulldown.

    Edit: je zou dit kunnen zien als motion-processing, maar dat is het strikt genomen niet, eerder frame-pacing.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 3 maart 2022 09:32
    @Gertjun
    Ahh, I stand corrected dan. Ik dacht dat het om de TruMotion ging en die zit al eeuwen op TV's en zorgt ook voor het soap opera effect. Ik heb in ieder geval alle beeld 'verbetering' uit staan want dat zorgt eigenlijk altijd voor bemoeienis die je niet moet willen als je films kijkt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gertjun

    • 3 maart 2022 10:32
    @The_Stifmeister Ik had hier een uitgebreider verhaal staan, maar spam-filter gaat er weer overheen. Je hebt deels wel gelijk, maar er zit een belangrijk verschil in de deblur (wel klassieke motion-processing) en dejudder (frame pulldown). Dan heb je ook nog Real Cinema zonder Trumotion, dit is specifiek voor 24p content. Zorgt voor een 5:5 pulldown zodat ieder frame precies 5x verschijnt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    **Guitar_Hero**

    • 6 maart 2022 02:54
    @Gertjun En zo is het, bedankt voor de verdere toelichting!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • robzzz22

    • 2 maart 2022 21:11
    @GoofyZ3 C1 ook nergens last van ken deze bug niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 2 maart 2022 22:54
    @GoofyZ3 Ik sluit mij aan bij Stifmeister en heb geen probleem op zowel de 65 C1 als CX niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gertjun

    • 3 maart 2022 08:54
    @DarkraverX Tjonge, bofkont met 2 van zulke tv's. Ik heb enkel de 55CX, wat is jouw mening C1 vs CX? Hoe is de verhoogde luminantie en de game-mode?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 3 maart 2022 10:00
    @Gertjun

    Ik had verleden jaar de C7 en die ging naar de slaapkamer en kocht jan. 21 de CX voor een mooie prijs, toen kwam de C1 en die had op een gegeven moment een mooie prijs dus ging de CX naar de slaapkamer en beneden de C1 en de C7 heb ik ingeruild.

    Ik moet zeggen dat ik naar mijn mening (zal wel aan mijn ogen liggen, moet een bril op tijdens gamen) weinig tot geen verschil zie tussen de 2, maar goed dat is mijn mening.

    Ik speel overigens niet in game modes omdat ik dat zelf niet mooier vind, daarnaast speel ik geen online games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 2 maart 2022 19:07
    Je moet wel weten waar je naar moet kijken, ik denk dat 90% het niet eens opvalt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 3 maart 2022 07:04
    Had een een issue met een collectible die ik niet kon verzamelen.

    Ach ik zie later wel.