In Kingdom Come: Deliverance zijn er op dit moment maar een aantal methodes die spelers kunnen gebruiken om het spel op te slaan. Dit kan namelijk door te slapen en gebeurt automatisch wanneer spelers een bepaald punt behalen tijdens een quest. Maar met quests die lang duren kunnen momenten om te saven soms wel uren van elkaar verwijderd zijn. Hierdoor bestaat er vaak het risico dat er progressie verloren gaat. De enige manier om het spel waar en wanneer op te slaan is door een slok schnapps te drinken. Spelers kunnen maar drie van deze Saviour Schnapps-potions dragen en krijgen alleen aan het begin van de game een aantal van deze gratis. Wanneer deze op zijn kunnen ze alleen nog maar gekocht, gebrouwen of gevonden worden.
Veel Kingdom Come-spelers waren niet tevreden met de functies en eiste een andere oplossing. Op pc konden spelers al een mod gebruiken om de beperkte savemechanieken te omzeilen. Nu lijkt het erop dat Warhorse de spelers tegemoetkomt. Via Steam heeft de ontwikkelaar namelijk laten weten dat het met een patch een ‘save and exit’-feature gaat toevoegen aan Deliverance. Met de feature kunnen spelers kiezen wanneer zijn willen stoppen zonder dat er progressie verloren gaat.
Warhorse heeft nog geen releasedatum vrijgegeven van de 1.03-patch. De patch zal naast de nieuwe feature ook extra aandacht geven aan het optimaliseren voor controllers. Hieronder is te vinden wat de patch allemaal zal aanpakken:
- Save and Exit functionality
- Lockpicking minigame controls improvement on controllers
- Pickpocket minigame improvement
- Alchemy recipe for respec potion
- Many quest-related bug fixes
Kingdom Come: Deliverance kwam 13 februari uit voor PlayStation 4, Xbox One en pc. In onze review omschrijven we de game als een ambitieuze en unieke rpg met een bijzondere middeleeuwse setting.
Reacties op: Aankomende patch voor Kingdom Come: Deliverance brengt nieuw savesysteem
chemicalscum
rpenning
darkmanwls
coola
Lockpicking met de controller is echt 3 keer kut.
Alpaca
MaTriX
IDD dat lockpicking met controller is zwaar KUT, hopelijk wordt dit snel opgepakt.
oropher
Met mkb is het niet echt een probleem, alleen anders dan gebruikelijk…
Mja, toen ik laatst na het donker door de stad liep werd ik gearresteerd omdat m'n gedrag verdacht overkwam…. (niet eens in een private area geweest)
tja, dan sluit ik direct af, want dat is gewoon achterlijk.
spreadthehate
Omdat je midden in de nacht met een fakkel moet lopen in de stad, goed luisteren en lezen in het spel. Daar geven ze het duidelijk aan.
gimbal2
oropher
inderdaad, want ik ken dat soort domme regels niet.
Hooper
coola
Hmm ik denk niet dat ze dat gaan doen. Ze willen realisme en in het echt kan je je ook niet over je eigen schouders heen kijken.
Hooper
In het echt heb je ook geen fast-travel en een manier om de tijd te versnellen.
Maar ze hebben inderdaad gezegt dat die optie er niet zou komen , ze hebben ook gezegd dat de manier van saven niet zou veranderen dus wie weet
chemicalscum
Hooper
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, kijk naar The Witcher bijvoorbeeld of Uncharted. Die games zijn toch meeslepend genoeg.
Ik zeg ook niet dat de 1st person view eruit moet. Als mensen liever 1st person spelen vind ik het prima. Maar een optie voor mensen die liever 3rd person spelen zou top zijn.
gimbal2
Maar "in het echt" kun je met je overige zintuigen wel redelijk goed inschatten wat er achter je gaande is. Dat ontneemt de 1st person je toch wel een beetje.
Straaljager
chemicalscum
MaTriX
darkmanwls