Nieuws
Nintendo Switch

'Nieuwe Nintendo Switch wordt gedurende komende weken onthuld'

Console zou in september of oktober lanceren

Geschreven door Michel Musters op
Nintendo zou van plan zijn het nieuwe Nintendo Switch-model ergens de komende weken, nog voor E3, te onthullen.

Dat blijkt uit een nieuwe reportage van Bloomberg. Het bedrijf zou het nieuwe model, waar al geruime tijd geruchten de ronde over doen, nog voor E3 willen onthullen. Zo zouden uitgevers games die specifiek voor het model zijn bedoeld - of beter draaien op dat model - tijdens E3 kunnen tonen. E3 wordt dit jaar van 12 tot en met 15 juni gehouden, zij het alleen digitaal.

Volgens de reportage is Nintendo van plan de nieuwe versie van de populaire hybride console in september of oktober van dit jaar te lanceren. In juli zou de productie van de console beginnen. Het bedrijf zou er vertrouwen in hebben dat de productie op schema kan lopen. De console zou duurder worden dan het huidige standaard Switch-model, en dat model uiteindelijk compleet moeten vervangen.

De reportage meldt - net als eerdere geruchten - dat het nieuwe model, dat door journalisten vaak ook wel 'Switch Pro' wordt genoemd, wordt uitgerust met een oled-scherm van 720p en 7-inch. Ook zou deze Switch Pro via de televisie een resolutie van 4k kunnen weergeen. De geruchten doen al geruime tijd de ronde, maar Nintendo heeft zelf nog niet bevestigd dat er een nieuw Switch-model in de maak is.

Switch Lite Coral

Dit artikel delen:

Lees meer

Blizzcon gaat dit jaar ook niet door Uncharted 4: A Thief's End komt waarschijnlijk naar pc
25

Reacties op: 'Nieuwe Nintendo Switch wordt gedurende komende weken onthuld'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 27 mei 2021 12:32
    Ben benieuwd vind de switch prima eigenlijk speel er geen 3rd party game op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 27 mei 2021 13:09
    Herinner je je de weddenschap met GameGod nog van begin dit jaar? Dat wordt nog spannend: https://www.denofgeek.com/games/xbox-series-x-ps5-2021-console-war-sales/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 27 mei 2021 14:10
    @denver nee herinner ik me niet, maar switch doet het volgens mij overal beter dan de next gen consoles, en zag ergens dat ze iets van 30 miljoen of zo willen verschepen dit jaar nog

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 28 mei 2021 08:31
    @denver
    Ik wel :)
    Maar is er nog een manier hoe ik makkelijk het nieuws bericht terug kan vinden?
    Had de pagina niet gebookmarked…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 2 juni 2021 10:49
    @Gamegod — https://gamer.nl/artikelen/nieuws/analisten-switch-wordt-bestverkochte-console-van-2021/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 27 mei 2021 12:55
    Ja ik krijg wel een hype gevoel om de opvolger nou eindelijk eens te zien. Aan de andere kant ben ik nog dik tevreden met mijn oude Switch.. ik ben ook benieuwd of je je spellen nog gewoon op alle bij apparaten kunt afspelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 27 mei 2021 13:02
    @Baroness Ik denk dat het een soort met 3ds geval word waar steeds een andere versie van kwam maar waar je wel de games op allemaal dacht kon spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NightyNite

    • 27 mei 2021 13:20
    @hulstpower Dit klopt, je had op den duur de new Nintendo 3DS (New N3DS) (met zo'n extra pookje enzo). Alle oudere 3DS spellen werkten daar op, maar er waren spellen die specifiek op de New N3DS uit kwamen. Een van deze spellen was volgens mij The Legend of Zelda Majora's Mask 3D, weet niet of Ocarina of Time dat ook had. Ik vermoed dat dit ook zo gaat werken voor de Switch. Vermoedelijk met patch update kunnen oudere spellen ook op 4K draaien

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 27 mei 2021 13:30
    @NightyNite Volgens mij was die Majora's Mask nog steeds te spelen op de originele 3DS, en was de ENIGE game die je enkel op de NEW kon spelen Xenoblade. Je had ook nog Resident Evil Revelations, waar je een pookje voor nodig had, maar dit kon je dan weer oplossen met een los aanschafbaar pookje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 27 mei 2021 13:55
    @WvA Haha ja dat ´pookje´ bestond uit een zwart stuk plastic wat je aan je 3Ds kon koppelen ik heb het nog steeds maar het lijkt nergens op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 27 mei 2021 17:36
    @Baroness Ja dat was inderdaad niet best XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NightyNite

    • 27 mei 2021 14:14
    @WvA Oh ja, daar zou je wel eens gelijk in kunnen hebben. Dan verwar ik me met het feit dat de Special Edition 3DS die uit kwam met Marjora's Mask wel een New 3DS is. Xenoblade staat me ook wat van bij inderdaad. Maar het leek wel alsof het voornamelijk om het pookje ging, wat eigenlijk wel bizar is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Chinco

    • 27 mei 2021 18:44
    @WvA alle games met een zwarte hoes zijn New 3DS only. Waaronder bijvoorbeeld Fire Emblem Warriors. Iets meer dan alleen Xenoblade.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 27 mei 2021 14:08
    @NightyNite ik vermoed zelf van niet denk dat games beter draaien op nieuwe switch maar zelda breath of the wild zou op alle switches werken. Maar het is allemaal gis werk natuurlijk.. Misschien is nieuwe switch alleen betere scherm en batterij en verder niks bijvoorbeeld. Ik schat niet dat Nintendo 80 miljoen leden benadeeld maar het is Nintendo dus kan maar zo

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NightyNite

    • 27 mei 2021 14:16
    @hulstpower Ik weet niet of de hardware (veel) beter wordt, maar om dingen op hogere resolutie te kunnen spelen, zoals Breath of the Wild, zou heel nice zijn, maar dat vereist dan weer betere hardware. Dan krijg je zoiets als: Detecteert hij een Switch, dan default settings, is het een Switch Pro: dan 4K. Zoiets werkt het dacht ik ook met PS4 vs PS4 Pro

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 27 mei 2021 14:21
    @NightyNite ben benieuwd wat ze gaan showen kwa switch als het veel meer doet dan de huidige switch koop ik hem 'm day one voor me zelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NightyNite

    • 27 mei 2021 14:25
    @hulstpower Zo zit ik er ook in. Ik maak veel gebruik van de Switch, dus als ik dergelijke berichten hoor, dan ga ik mijn Switch sowieso upgraden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 27 mei 2021 14:31
    @NightyNite mijn oudste zoon heeft me switch gestolen 🤣. Maar ik speel alleen Mario kart Mario 3d games en zeldas en wacht met smart op metroid

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NightyNite

    • 27 mei 2021 14:47
    @hulstpower Helaas gaat Metroid wellicht nog wel even duren. Duimen op goed nieuws bij de E3 presentatie van Nintendo. Ikzelf vermaak me nu met Hyrule Warriors Age of Calamity en ik wacht met smart op Zelda nieuws. Die skyward sword remake is leuk dadelijk, maar ik hoop op meer BotW2 nieuws en hopelijk ook wat heruitgaves van de oudere klassiekers voor de switch (OoT, MM, WW, misschien zelfs die 3DS titels erbij ofzo)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 27 mei 2021 15:07
    @NightyNite ja hopelijk skyward sword snel en kort daarna breath of the wild 2