Nieuws
Nintendo Direct

‘Nieuwe Nintendo Direct in de week van 12 september’

‘Mogelijk met Zelda-ports’

Geschreven door Marvin Toepoel op
Er gaan geruchten dat in september een Nintendo Direct plaatsvindt. Journalist Jeff Grubb meldt dat dat gebeurt in de week van 12 september.

“Er komt een Nintendo Direct in september.” Met die woorden trapt de Last of the Nintendogs-podcast van Jeff Grubb af. “Echt, we zeggen het. In het verleden hebben we ons nooit [op een Nintendo Direct-datum] toegelegd, maar nu doen we dat wel.”

Jeff Grubb meldt dat “een best wel goede bron” hem heeft verteld dat de Nintendo Direct plaatsvindt in de week van 12 september. Hij denkt dat de presentatie na maandag 5 september wordt aangekondigd, dan is het namelijk Labour Day in Amerika.

Volgens Grubb zouden tijdens de Nintendo Direct de Nintendo Switch-ports van The Legend of Zelda: Wind Waker en Twilight Princess aangekondigd kunnen worden. Hij voegt eraan toe dat Nintendo vaker games afmaakt en ze vervolgens een tijdje niet uitgeeft, en dat het daarom niet met zekerheid te voorspellen is wanneer de games aangekondigd worden, laat staan wanneer ze daadwerkelijk uit zouden komen.

Bron: Last of the Nintendogs

Dit artikel delen:

Lees meer

De PlayStation Plus-games van september zijn gelekt Mojang zegt geleerd te hebben van beloftes doen over Minecraft-features
22

Reacties op: ‘Nieuwe Nintendo Direct in de week van 12 september’

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Snoop213

    • 31 augustus 2022 11:04
    Van mij hoeven die Zelda ports niet. Het zal wel een hele luie vervanger zijn van Breath of the wild 2. Een jaar zonder Zelda bevalt prima. En als het waar is aub een headliner aankondiging en niet weer minuten aan spenderen dat is zonde.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RoyVG

    • 31 augustus 2022 12:25
    Dat zou mooi zijn, dat valt dan net in de week dat ik vakantie heb. Zelda ports… hmja, als het zo is, leuk, maar zit er niet op te wachten. Ik kan mijn WiiU nog aanslingeren als ik per se WWHD en TPHD wil spelen. Maar het wordt wel tijd voor een nieuwe, 'echte' Direct met ook Nintendo games erin.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 31 augustus 2022 22:06
    Nogmaals: Eerst zien, dan geloven. Maar laat die Zelda re-releases maar komen! Die 2 games dit jaar en BotW2 volgend jaar. Mijn Zelda hart gaat er sneller van kloppen! <3

    Verder ben ik benieuwd wat de evt. main/verrassing aankondiging zal zijn!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 1 september 2022 15:16
    @PietS. Ik ben wel benieuwd hopelijk iets meer games naar mijn persoonlijke smaak. Dat had de September direct wel met Kirby en Bayonetta maar de februari direct niet. Dus het afwachten. Mocht de remake van Metroid Prime bestaan ga je die dan wel spelen? Aangezien je niet zo fan bent van de 3D prime games?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 1 september 2022 15:48
    @Snoop213

    ALS er een Direct komt dan hoop ik natuurlijk ook dat ze veel games laten zien die ik vet vind, haha.

    En hoogstwaarschijnlijk ga ik die niet spelen, omdat ik inderdaad niet zo'n fan ben van 3D Metroid games. Dread vond ik wel echt top! Ook heb ik het gevoel dat het een remaster zal zijn dan een remake. Waarom? Geen idee. Gewoon een gevoel!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 1 september 2022 16:07
    @PietS. Nou gelukkig op de Zelda ports na hebben we redelijk dezelfde wensen. Maar de geruchten stemmen mij tevreden tenminste als ze waar zijn.

    Donkey Kong, Kid Icarus Uprising remaster voor Switch, Metroid prime remake, een nieuwe 2D Mario met een nieuwe artstyle. En het raarste gerucht wat ik niet geloof is een Diddy kong racing 2 voor Nintendo en Xbox samen. Maar dat neem ik met een vat zout haha. Maar ben benieuwd. Sws dit jaar nog genieten van Mario and rabbids sparks of Hope. en Bayonetta 3,

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 1 september 2022 16:15
    @Snoop213

    Eerst maar eens zien. Ik geloof niets totdat er officiele aankondigingen gedaan zijn.

    Ik hoop met je mee, echt… Maar ik op MP (remaster) en misschien DK na zie ik het allemaal niet gebeuren. Laten we duimen in ieder geval!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 1 september 2022 16:20
    @PietS. we wachten af.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AgeQned

    • 31 augustus 2022 22:19
    Geruchten gaan inderdaad hardnekkig om deze twee Zelda’s en de Metroid Prime Trilogy. Opzich niet verkeerd maar hoop dat ze ook nog een nieuwe game aankondigen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 1 september 2022 15:21
    @AgeQned Gaan ook via een andere insiders dat Nintendo veel Gamecube games wil remasteren/remaken. Nintendo moet wel proberen niet teveel te remasteren/remaken maar ook nog voldoende nieuwe games maken. Maar september wordt in ieder geval een leuke maand. Het lijkt wel een E3 maand. Met hoogstwaarschijnlijk Nintendo en Sony en met de bevestigde Disney Marvel stream en Ubisoft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AgeQned

    • 1 september 2022 17:18
    @Snoop213

    Ja toch kan ik me niet voorstellen dat ze twee Zelda games tegelijk gaan doen. Ik ben bang dat het maar 1 van de 2 gaat worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Monojaxx

    • 31 augustus 2022 22:36
    TWW (nummer 3) en TP (nummer 2) zitten in mijn Zelda top 5, dus altijd leuk deze nog een keer in handheld modus te spelen. Alleen de prijs zal er niet om liegen ben ik bang.
    Hoop op een Metroid Prime Trilogy en deeltje 4 wat beelden, en natuurlijk BOTW 2 wat nieuwe beelden. Tenminste, dat hoop ik… Sigh…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 1 september 2022 08:06
    @Monojaxx

    Ik hoop stiekem op een dual-pack release voor €60,-, maar dat is ijdele hoop ben ik bang… XD

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 1 september 2022 15:23
    @PietS. Haha je kent Nintendo toch. Maar wat jij zegt deze kan makkelijk samengevoegd worden tot een pakket voor 60 euro. Dan is het 30 per game. En dat is gezien het een port is een zeer nette prijs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 1 september 2022 15:50
    @Snoop213

    2 ports voor €60,- vind ik prima. Mochten ze beiden standalone verkocht worden voor samen €120,-, dan zul je me ook zien klagen, ondanks dat ik ze dan alsnog zal aanschaffen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 1 september 2022 16:02
    @PietS. Het zal wel iets voor Nintendo zijn. Maar ik neem toch aan dat ze 60 voor beide of dat je kunt kiezen 30 voor eentje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 1 september 2022 16:06
    @Snoop213

    Ik heb het gevoel dat het beiden of niks gaat worden, haha. Dat is namelijk bij SM3DA ook zo. We gaan het (misschien) zien!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Monojaxx

    • 2 september 2022 13:39
    @PietS. I hope so Pietje

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 2 september 2022 14:03
    @Monojaxx

    Ik gok dat jij TP voor TWW zou gaan spelen, of gok ik dan fout? :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Monojaxx

    • 4 september 2022 16:36
    @PietS. Ja dat klopt, ik speel ze in mijn chronologische volgorde ;-)