Nieuwe Naughty Dog-game nog niet onthuld om crunch tegen te gaan

Nieuwe Naughty Dog-game nog niet onthuld om crunch tegen te gaan

Naughty Dog heeft expres nog geen nieuwe game onthuld om problemen in de balans tussen werk en het privéleven van diens werknemers te vermijden.

Dat meldt studiohoofd Neil Druckmann in een interview met ComicBook.com. Hij wordt daarin gevraagd over waarom - buiten een multiplayerspel gebaseerd op The Last of Us - de studio nog geen andere nieuwe game heeft onthuld.

"We hebben Uncharted 4 en The Last of Us: Part 2 ver voor release aangekondigd, maar dat zorgde voor wat problemen in de balans tussen werk en privéleven", aldus Druckmann. "Doordat we de aankondiging wat uitstellen, kunnen we flexibeler zijn met de planning en benaderen we de productie bewuster. We werken aan het multiplayerproject (rondom The Last of Us) en een ander project waar ik nog niets over zeg, maar we zijn er erg enthousiast over."

Hoewel Druckmann niet letterlijk het woord 'crunch' - dat staat voor de intens drukke periode voor de release van een game waarbij werknemers overuren draaien - gebruikt, hint hij hier dus wel naar. Door een game niet ver van te voren aan te kondigen, zitten fans ook niet te wachten op het project, is er geen releasedatum bekend en kan dergelijke crunch dus zoveel mogelijk vermeden worden.

The Last of Us: Part 1

The Last of Us: Part 1 kopen?

Kopen voor playstation_3_game

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Deze gebruiker is verwijderd

0

@Snoop213 maar het publiek gaat dan vaak toch wel klagen op een gegeven moment. Men vraagt om een releasedatum en dan moet je die druk wel kunnen weerstaan. Of men gaat achteraf klagen dat de game te vroeg aangekondigd is (Cyberpunk). Daar kwamen zelfs doodsbedreigingen binnen na het zoveelste uitstel. Ik kan Naughty Dog hier dus volledig in begrijpen.

0
test

Deze gebruiker is verwijderd

0
test

@Snoop213 Publiek gaat zeuren. En steeds meer dwingende vragen stellen. Steeds onrustiger gedrag vertonen. En dat zorgt onbewust dus wel degelijk voor druk. En een andere reden van druk vermindering door niet aankondigen is er ook. Het kan namelijk zo zijn dat men een game aankondigt, laten we zeggen Uncharted 5, met nieuwe personages die vanaf het begin al negatief beoordeeld worden zonder ook maar enige details. Als je dan met passie een mooi product wilt maken en je ziet dat alle toekomstige kopers nu al zeggen dat je schandalig bezig bent en dat je beter een goed spel zou moeten maken en zelfs gaan bedreigen, dan wordt de druk ook hoog. En niet omdat je op tijd klaar moet zijn met je project, maar vooral omdat er veel druk komt op een goed spel. Terwijl een game pas aankondigen zodra die al bijna af is en je genoeg methoden hebt om publiek te overtuigen, misschien hij de reveal meteen een werkende demo online gooien, dan krijg je eerlijkere reacties en wordt de psychische druk ook lager omdat je het gevoel hebt iets goed te doen. En ja mensen klagen. Dat is nu eenmaal de manier om ons te laten horen dat we ergens niet mee eens zijn. Nu net jij moet dat weten, want je doet het zelf ook omtrent de Nintendo franchises. Maar stel nu dat jij bij Nintendo werkt en je werkt met hart en ziel aan iets, en je ziet enkel maar mensen klagen over dingen die jij vooral niet doet en dat niemand ook maar enige waardering laat merken over wat jij eigenlijk wel heel goed doet, dan hakt dat erin. Waardering en erkenning is heel belangrijk. Ook voor toekomstige games. Stel dat je werkte aan fire emblem, en je volgend project wordt donkey Kong. En je bent eigenlijk de beste in het veld, met passie voor beide franchises maar dankzij klagers raak je depressief met zelfmoord neigingen, dan moet een minder geschikt persoon die game gaan maken, regisseren, of wat dan ook. En wordt die game minder van kwaliteit enkel omdat we op voorhand goede mensen helemaal gek maken met Twitter en e-mail bedreigingen om een game die ze niet maken. Ik weet overigens dat jij dit zo niet doet hoor maar het gebeurd wel. En dat is in de basis al fout. Overigens mag je gewoon klagen erover hoor. Ik vind die passie van jou wel cool. Dit was enkel om aan te geven dat iets negatief benaderen veel vaker gebeurd dan positief, en vooral bij hele vroege aankondigen. En de enige manier om je personeel rustig zonder die psychische druk te laten werken is om ze rustig de tijd te geven, en de beste manier is om je game nog niet naar buiten te brengen. Dan geef je automatisch aan je personeel aan dat het pas bekend wordt wanneer het hele team er klaar voor is en niet wanneer meneer ceo vind dat het mooi op zijn cv staat en leuk voor de aandeelhouders vergaderingen. Want die dingen gaan vaak niet over het gewonnen personeel. Dus dat de topmensen van Naughty Dog zeggen dat ze wachten tot de tijd goed is is meteen een signaal naar personeel dat de CEO niet bepaalt maar dat het hele team bepaald, dus om rustig en goed een mooie reveal te kunnen leveren. Zonder druk van werk, maar ook zo net druk van al die zo genaamde fans van franchises die op voorhand eigenlijk al afkeuren. Kijk maar naar de uncharted film. Ik zeg niet dat die goed of slecht is maar wat een gezeur la enkel bij de actief bekend making. Chris Pratt als Mario ook al een voorbeeld. Nu kunnen die mensen vast wel tegen druk vanwege altijd al voor de camera met honderden mensen om je heen toch moeten doen alsof die er niet zijn. Maar dit voelt een programmeur ook niet n die is hier niet tegen bestands Dus vooral moeten alle ontwikkelaars nu dit voorbeeld volgen en een game pas laten zien zodra er ook werkelijk contente dingen zijn en dat de mensen achter de game ook al trots kunnen zijn wat ze laten zien, en niet om de CEO er goed te laten uitzien met een veel te vroege reveal.

0
test

@watashi wa maurice desu. TL;DR hoe minder de buitenwereld weet, hoe minder druk er is van buitenaf.

0

@watashi wa maurice desu. Goed verhaal. Lekker kort ook!

0

@Snoop213 precies, dat deed Blizzard ook altijd en dat werkte prima. Ook bij Diablo 4 deden ze dat, de release datum is pas onlangs bekendgemaakt.

0

@fonsrutte Bij ActivisionBlizzard kan de werkcultuur dan ook niet veel slechter worden.

0

Aanbevolen voor jou