Nieuws
PlayStation VR

Nieuw model van PlayStation VR aangekondigd

Met ingebouwde audiokabel

Geschreven door Lucas May op
Sony heeft via de PlayStation Blog bekendgemaakt een nieuw model van de PlayStation VR-headset uit te gaan brengen. De nieuwe versie heeft een aantal kleine veranderingen ten opzichte van de originele vr-bril.

De nieuwe versie, met modelnummer CUH-ZVR2, heeft een verbeterd design waardoor de kabels voor de koptelefoon geïntegreerd zijn en tevens een dunnere connectiekabel. De bijbehorende processing unit maakt het nu mogelijk om een HDR-signaal naar de televisie te zenden. Voorheen moesten gebruikers dit kastje ontkoppelen om HDR-content op de PS4 te bekijken.

In Japan is het nieuwe model vanaf 14 oktober beschikbaar. De releasedatum van de vernieuwde vr-headset voor Nederland is nog onbekend.

PlayStation VR

Dit artikel delen:

Lees meer

Darkest Dungeon komt binnenkort naar Nintendo Switch Steamworld Dig 2
9

Reacties op: Nieuw model van PlayStation VR aangekondigd

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Apetjoek

    • 2 oktober 2017 13:53
    Een prijsverlaging van de huidige modellen is dan onontkoombaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • poklaan

    • 2 oktober 2017 21:13
    @apetjoek
    Ik denk eerder dat ze de huidige modellen gewoon niet meer produceren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Vovelic

    • 2 oktober 2017 14:20
    Ik ben vooral nieuwsgierig of er iets gedaan is om misselijkheid en draaierigheid te voorkomen of te verminderen. Is daar iets bekend over?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • wootism

    • 2 oktober 2017 14:40
    @vovelic
    Dat is persoonlijk en niet iets wat ze kunnen oplossen.
    Ik heb de PSVR al vanaf dag 1 en nog geen moment misselijk geweest. Af en toe een achtbaan-kriebel in mijn buik, maar meer ook niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 2 oktober 2017 14:40
    @vovelic Ja, dat heet je VR gevoel trainen. Beginnen met "simpele" games, waarbij je blijft zitten en niet staat, en niet direct mega achtbanen gaan doen en in full free motion resident evil gaan spelen. , dat scheelt een hoop elende.

    Meeste games hebben overigens heel veel opties om dit effect te verminderen (rotatie's van 45/90 graden ipv volledige vrijheid, of een blinderings effect in de hoeken van je ogen (eagle flight bijvoorbeeld).

    Ik heb letterlijk honderden uren in VR (psVRgearvr/oculus) al zitten en heb nog nooit een kotszak moeten gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 2 oktober 2017 21:52
    @casualkiller En niet vergeten, de headset ook goed af te stellen, dus ook de IPD goed instellen voor de betreffende gebruiker (dit is iets dat heel vaak vergeten wordt, maar juist een cruciaal ding is om motionsickness te verminderen).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mmo-veteran

    • 2 oktober 2017 19:24
    Is PsVR een aanschaf waard?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 2 oktober 2017 21:52
    @mmo-veteran tja, dat ligt er natuurlijk aan wat je er mee wilt doen. Ik zeg ja, maar iemand anders zal misschien vinden van nee..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ghotirey

    • 3 oktober 2017 09:39
    Komen er nog wel games uit voor PSVR? ik heb het gevoel dat het een beetje dood aan bloeden is. Ik twijfel al heel lang, ik vind het een heel cool product maar ik wordt wel snel misselijk en ik wacht eigenlijk ook op games die me wegblazen etc.