Nieuws

Nieuwe mobiele game van Bassie & Adriaan uitgebracht

Aad van Toor: 'Ik vind lachen het belangrijkste wat er is'

Geschreven door MonsterCrab op
Een nieuwe Bassie & Adriaan-game is vanaf vandaag beschikbaar voor Android- en iOS-apparaten. Gamer.nl sprak zowel Aad van Toor als ontwikkelaar Vincent van Geel over de nieuwe game voor het bekende duo.

De game draagt de volledige titel Bassie & Adriaan: Een Gouden Vangst en is vooral bedoeld voor kinderen tussen de drie en acht jaar. De game bevat een nieuw verhaal voor het bekende duo met tussendoor verschillende minigames. 

 Aad van Toor, beter bekend als Adriaan, ziet veel kracht in klassieke spelletjes als Memory: "Als je een spel maakt, probeer dan niet het wiel opnieuw uit te vinden. Ga kijken waarom dat spel vroeger zo’n enorm succes is geweest en ga dan samen met kinderen kijken hoe je dat spel nog beter kan maken." 

Zelf houdt Aad wel van een game. "Ik speel graag Rome: Total War, even tussendoor Candy Crush of met vrienden gewoon lekker klaverjassen. Als er een spel gespeeld wordt en ik heb even tijd om mee te doen, dan ben ik er." Centraal staat plezier nog altijd voor Aad van Toor: "Ik vind lachen het belangrijkste wat er is." Het bekende motto "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" is iets dat nog dagelijks wordt nageleefd door Van Toor en ook in de game zichtbaar is.

Ontwikkelaar Vincent van Geel keek vroeger zelf ook de tv-serie en werkte nauw samen met Aad van Toor aan de game. "Ik ben trots dat het echt aanvoelt als een Bassie & Adriaan-avontuur. Ik draag graag m’n steentje bij en hoop dat Bassie & Adriaan zo een volgende generatie in kan gaan." Van Geel zei honderden uren van de serie te hebben gekeken om geluidsfragmenten te verzamelen voor de game: "Het was een beer van een klus. Nu heb ik wel honderden varianten van 'allememachies'." 

Bassie & Adriaan: Een Gouden Vangst is vanaf vandaag voor 2,99 euro beschikbaar via de Apple App Store en de Google Play Store. Het volledige interview met Aad van Toor is later deze week te horen in de Bonuslevel Podcast.

Dit artikel delen:

Lees meer

The Elder Scrolls 6 is mogelijk nog maar in pre-productie Syberia: The World Before verschijnt in maart op pc
18

Reacties op: Nieuwe mobiele game van Bassie & Adriaan uitgebracht

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    mole28

    • 24 januari 2022 09:15
    grappig!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 24 januari 2022 09:26
    Wat is dit kut zeg. Is dit een advertorial?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 24 januari 2022 09:43
    met the graphics van A2 racer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr_joystick88

    • 24 januari 2022 09:52
    Dit is echt super stom

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 24 januari 2022 09:53
    De titel is passend, een gouden vangst voor bassie.
    Alleen denk ik dat de kids van tegenwoordig geen idee hebben wie Bassie en Adriaan zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 24 januari 2022 11:54
    @-JK- heb met mijn dochter zowat alle series van B&A gekeken en zij vindt het leuk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 24 januari 2022 10:40
    Kinderen van nu zitten denk ik meer op Ali B en Marco B te wachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavandou

    • 24 januari 2022 11:29
    @Roy36NL Ik denk dat Marco B meer op kinderen aan het wachten is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 24 januari 2022 11:36
    @Lavandou hahah ja bbq simulator

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 24 januari 2022 15:38
    @Lavandou lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bart81

    • 24 januari 2022 12:05
    @Roy36NL
    Haha. Iets te vroeg nog Roy. ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 24 januari 2022 13:58
    @Bart81 Nee hoor

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 24 januari 2022 10:59
    Wel leuk :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Hoofd

    • 24 januari 2022 11:36
    Eindelijk de app die deze Nederlandse helden verdienen. echt Cultuur met een hoofdletter C dit. Vroeger vooral die serie van "Bassie en Adriaan en de Huilende Fiscus" het mooist. Alles is voor Bassie!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 24 januari 2022 12:02
    @Hoofd het zal nu wel niet meer mogen. Zit geen vrouw, homo of transgender in. En alleen maar witte mensen. Bovendien kan het stuitend zijn voor de doven gemeenschap. Kortom ouderwets volksvermaak is verleden tijd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Rainking

    • 24 januari 2022 12:45
    @Roy36NL
    Zit er een keer een dove in, is het nog niet goed, lol.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Hoofd

    • 24 januari 2022 12:54
    @Roy36NL wat ik vooral merk is dat niemand van de zogenaamde "woke" jeugd meet weer wat een fles in het Spaans is! Om te huilen! inebinebinebine!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 24 januari 2022 13:20
    @Hoofd hahah ja dat waren tijden !!