Nieuws
Xbox One X

Nieuwe Microsoft-console in ontwikkeling, codenaam is Scarlet

Meer informatie nog niet bekend

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft werkt achter de schermen aan een nieuwe Xbox-console, die de codenaam Scarlet zou hebben.

Phil Spencer meldde dit op het podium tijdens Microsofts E3-conferentie. Spencer vertelde er verder nog niets over. De website Thurrot.com meldt dat de codenaam van de nieuwe console 'Scarlet' is, maar er wordt niet gemeld hoe men aan die informatie komt.

Verdere informatie is nog niet aangekondigd. Vorig jaar verscheen de Xbox One X, de meest krachtige console die op dit moment op de markt verkrijgbaar is. Wanneer de opvolger van de console uitkomt, is nog niet aangekondigd.

Dit artikel delen:

Lees meer

Microsoft kondigt nieuwe Cuphead-dlc aan op E3 Samenvatting: E3-persconferentie Bethesda
27

Reacties op: Nieuwe Microsoft-console in ontwikkeling, codenaam is Scarlet

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Xbox One GTA V

    • 11 juni 2018 08:45
    Zal wel in 2020 komen dan begint het VR tijdperk van Xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 11 juni 2018 09:04
    @Xbox One GTA V zoals ze in begin 2016 de VR ondersteuning voor de xbox one x aankondigde ? Misschien wordt het wel een cloud machine ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xtiman

    • 11 juni 2018 22:02
    @casualkiller je mag mijn Xbox One X Scorpio wel kopen wanneer de Scarlet uit is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Turambar

    • 11 juni 2018 09:02
    Mag inmiddels die Privacy pop up weer weg? Bij iedere klik verschijnt ie weer. een kee ris toch wel voldoende?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AllSeeingFish

    • 11 juni 2018 09:45
    Ik lees liever dat er nieuwe games in ontwikkeling zijn, Microsoft is met het succes van de Switch toch wel naar de derde plek gedaald als het om populariteit gaat, daarnaast hebben ze weinig meer te bieden dan de Playstation 4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 11 juni 2018 10:16
    @AllSeeingFish Ja , en al zullen er mensen zijn die stellig zullen ontkennen dat exclusives niet uitmaken , is dat precies de reden waarom mensen voor een nintendo of sony kiezen, omdat het een plek is waar je games kunt spelen die je nergens anders kunt spelen. De xbox is op dit moment gewoon aan het veranderen in een 3th party woonkamer pc ipv een exclusieve game-machine.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Apetjoek

    • 11 juni 2018 10:39
    Mensen met een beetje disposable income kopen alledrie de consoles. Als je soms ziet hoeveel tijd mensen online besteden om hun favoriete console te verdedigen, zouden ze die tijd beter kunnen besteden aan werken; hadden ze ook de concurrerende console kunnen aanschaffen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 11 juni 2018 10:58
    @Apetjoek ik heb er 17 staan momenteel.. alles behalve de xb1. dus een beetje zielig om te insinueren dat ik er geen 1 kan betalen..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Castus

    • 11 juni 2018 11:30
    @Apetjoek Ik heb genoeg 'disposable income'. heb een PS4 pro en een switch, maar ik zie echt geen reden om een Xbox One te halen. Vroeger Halo en Gears of War veel gespeeld op de eerste Xbox (alleen Halo dan) en de Xbox360 (Halo & GoW), maar die tijden dat die games de consoles verkochten zijn wel een beetje voorbij.

    Zet dat sentiment af tegen een Uncharted, Last of us 2 straks, God of War, Horizon Zero dawn en de rest wat multiplatform is, waarom zou je dan in godsnaam nu een Xbox one kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xbox One GTA V

    • 11 juni 2018 14:01
    @Castus

    Maak een screenshot van je jaarstrook.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Castus

    • 11 juni 2018 15:21
    @Xbox One GTA V Alsof ik dat hier zou doen ;) Je kan het echt van me aannemen dat ik prima een Xbox One X kan aanschaffen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xbox One GTA V

    • 11 juni 2018 15:52
    @Castus

    Haha grapje toch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Apetjoek

    • 11 juni 2018 14:58
    @Castus Dan heb je waarschijnlijk geen 4K tv, amirite? Want als je die wel hebt, zijn alle multiplatform games het beste en het mooiste op de X1X.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Castus

    • 11 juni 2018 15:19
    @Apetjoek Ik heb de OLED55E6 ;) dus ja die heb ik. Toch weet ik echt niet wat ik ga spelen op XboxOne wat ik niet kan op de PS4Pro. De meeste mensen die ik ken hebben een PS4. Dus online games ga ik sowieso al op de Ps4 spelen en singe player games heb ik de laatste tijd alleen maar Ps4 exclusives gespeeld (God of War).

    Het is heel mooi hoor dat het voor jou een top apparaat is, ik gaf alleen maar aan dat het mij specifiek niet kan overtuigen om er één te halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rreloaderr

    • 11 juni 2018 11:44
    @Apetjoek
    Als vrijgezelle nerd misschien wel ja. Als een middelmaat gezin, nou nee, niet bepaald. De kids krijgen dan gewoon een eigen console op de kamer (die wat de vriendjes ook hebben) en laat die nu net de grootste visvijver zijn voor de xbox en ps.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AllSeeingFish

    • 11 juni 2018 13:11
    @Apetjoek

    Ik heb ze vanaf de Atari allemaal gehad, maar denk dat Ik het hoofdstuk Xbox One afsluit met Gears of War 5.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gamegod

    • 11 juni 2018 10:32
    @AllSeeingFish
    Ben zelf geen Xbox fan (heb alleen de allereerste Xbox gehad) maar ik moet toch eerlijk bekennen dat sinds deze E3 mijn interesse voor de Xbox gestegen is.
    Het was een goede show en zeker met de meldingen van de studio's die ze overgenomen hebben, geeft dit hoop voor de toekomst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xbox One GTA V

    • 11 juni 2018 09:57
    Gister de E3 gemist?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 11 juni 2018 10:15
    Tuurlijk zijn ze er mee bezig. De hardware divisie zal echt geen 6 jaar niks doen. En aangezien ze geen software maken zullen ze ook niet ineens software gaan maken.
    Dus zodra een console uit is gaan ze meteen denken over de toekomst. Ik kan me niet indenken dat ze dat niet deden.
    En eerst zijn ze de X gaan ontwikkelen en daarna meteen verder met dit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Xbox One GTA V

    • 11 juni 2018 13:58
    Dit artikel gaat over een nieuwe xbox console en toch zie je extreem ps4nisten comments dit is wat Van Dale zegt.

    Van Dale console wars betekenis:

    Console wars zijn voor mensen met weinig budget die maar 1 console kunnen aanschaffen.