Nieuws

Hoogtepunten: Nieuwe kleuren voor PS5-consolepanelen komen in juni beschikbaar

Vijf nieuwe kleuren om de PS5 mee uit te dossen

Geschreven door Michel Musters op
Sony biedt vanaf 17 juni vijf nieuwe kleuren voor consolepanelen voor de PlayStation 5 aan.

Begin dit jaar bracht Sony al drie nieuwe kleuren voor de DualSense-controller uit - Starlight Blue, Nova Pink en Galactic Purple - en toen liet het bedrijf weten dat er ook soortgelijke kleuren voor de console zelf zouden verschijnen.

Inmiddels heeft Sony laten weten dat deze nieuwe kleuren voor de panelen vanaf 17 juli verkocht worden, tijdelijk exclusief via deze website. Een maand later moeten ook andere winkels ze krijgen. Het gaat om de kleuren Midnight Black, Galactic Purple, Cosmic Red, Nova Pink en Starlight Blue.

De panelen van de PS5 kunnen er gemakkelijk door de gebruiker afgehaald worden, waarna men deze vervangt voor de nieuwe panelen. Per set kost het 54,99 euro. Er zijn sets beschikbaar voor zowel de PS5 met als zonder diskdrive.

Dit artikel delen:

Lees meer

Hoogtepunten: Bloober Team: 'We onthullen zo snel mogelijk waar we aan werken' Asus Prime X670-moederbord lekt; toont dubbele B650-chipset
23

Reacties op: Hoogtepunten: Nieuwe kleuren voor PS5-consolepanelen komen in juni beschikbaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Aerofox81

    • 19 mei 2022 09:06
    Aardig wat geld voor een paar plastic kapjes.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 19 mei 2022 09:39
    @Aerofox81 Het kan altijd nog erger. Stel je voor dat de playstation een Apple produkt was geweest :)
    Dan hadden die kappen makkelijk het 4 voudige gekost. En had er een of andere chip in gezeten die er voor zou zorgen dat 3rd party kappen je ps5 onklaar maken zodat je alleen officiele kappen kan gebruiken.

    Off topic: Nog steeds geen fatsoenlijk spam filter zie ik gamer.nl? Ik moet gewoon bewust het woord "officiele" verkeerd spellen, omdat ie de umlaut op de e ziet als spam met dat wanprodukt dat jullie als spam filter gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 19 mei 2022 09:46
    @Messtranor haha ja helemaal waar. "warning, unable to verify this PS5 has genuine accessories, you may not experience the potential performance of your console"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 19 mei 2022 09:55
    @Messtranor Ik moest wel ff gniffelen toen ik deze reactie zag, precies hetgene jij omschrijft vind ik 1 van nadelen van apple producten en is 1 van redenen waarom ik niet zo snel een apple zou kopen.
    Die spamfilter heb ik maar opgegeven om me daar druk over te maken. Ik weet dat woorden als uberhaupt en officiele gewoon zonder puntjes moet en de post dan gepakt wordt. We kunnen ons er druk over maken, maar denk niet dat het snel verandert.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 19 mei 2022 09:20
    Ik heb die zwarte al 2 maanden. Sony Azie is gelukkig wat sneller. Ziet er al wat beter uit het blijft een lelijk ding maar gelukkig in het zwart valt ie niet zo op

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 19 mei 2022 09:31
    Over Playstation gesproken het nieuws bericht over the Last of us 1 remake doet het niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 19 mei 2022 09:36
    @Snoop213 Het bericht van Test Drive geeft ook een 404

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snoop213

    • 19 mei 2022 09:46
    @Aerofox81 Dan gaat er iets niet goed haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • DjZiggy1

    • 19 mei 2022 09:45
    Die zwarte panelen, heb ik allang zien liggen in een game winkel in Frankrijk. Ze waren origineel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 19 mei 2022 09:47
    Die zwarte kap heeft nog wel wat , dan ziet het er wel beter uit dan de originele kleuren. Het is een fantastisch apparaat, maar het design vind ik echt 3 keer niets. Ik had wel gehoord dat die groot was, maar ik schrok toch toen ik hem uit de doos pakte en mijn eerste reactie was, wat een koelkast zeg. Maar goed ik ga geen 55 euro uitgeven zodat die er iets minder lelijk uitziet. Maar ik snap wel dat hier een markt voor is, die markt ben ik alleen niet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gertjun

    • 19 mei 2022 10:05
    @Lavalera Je zou kunnen overwegen de kappen zelf zwart te spuiten, kost aanzienlijk minder. Uiteraard wel even van tevoren een testje uitvoeren op een ander stuk plastic.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Masterchief

    • 22 mei 2022 10:29
    @Gertjun

    Dat heb ik gedaan met een zwarte Plastidip spuitbus. Ziet er prima uit!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 19 mei 2022 10:05
    Ah mooi, dan kan ik vast de kappen kopen en naast m'n tv zetten. Dan lijkt het net alsof ik de PS5 ook echt daadwerkelijk heb kunnen kopen ergens…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GangstaLean

    • 19 mei 2022 14:28
    @woutzorz Je kunt het ook eventueel proberen met zo'n old school modem ernaast, die lijkt er ook nogal op!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    woutzorz

    • 19 mei 2022 14:57
    @GangstaLean Cool ja, dank voor de tip!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 19 mei 2022 10:16
    Best prijzig maar het idee van een paarse Playstation 5 is heel tof.

    Twijfel serieus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Kwolly

    • 19 mei 2022 17:36
    Komt Sony eindelijk met alternatieve platen en dan zijn het van die afzichtelijke kleuren. Ik vind drie van de vijf kleuren (de rode, roze en paarse) nogal meisjesachtig (niet seksistisch bedoeld ofzo maar zou het zelf niet neerzetten als man zijnde)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aquemini

    • 19 mei 2022 20:44
    Hoe vervang je dan de panelen op de gamepad dan? Krijg het gevoel dat dit alleen om de consolepanelen gaat en de pad gewoon wit blijft? De foto op dit artikel geeft ook de pad weer, maar de link laat enkel de console zien

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 19 mei 2022 21:39
    Juni of juli? Beide staat in het artikel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 22 mei 2022 12:32
    Pff duidelijk over nagedacht bij Sony door deze panelen pas anderhalf jaar later aan te bieden in plaats van mensen bij release te laten kiezen.
    Maar goed, wat de gek ervoor betaalt, je kunt het Sony bijna niet kwalijk nemen.
    Het is vast mogelijk die dingen zelf te printen