Op de Consumer Electronics Show, die gaande is in Las Vegas, hebben de Aussies van IGN enige speeltijd met Crysis doorgebracht, het verbluffend ogende next-gen project van de Duitse studio Crytek. Hierdoor weten we nu iets meer over deze veelbelovende titel.
Zo zal Crysis tien levels bevatten, die elk meerdere missies bevatten. Er zijn ook verscheidene zijmissies, waarmee je extra munitie of wapens kunt verdienen. Je nanosuit zal vier verschillende modi bevatten: cloak (je neemt dan de kleuren van de omgeving aan als camouflage), strength (je kunt grote objecten oppakken en die naar vijanden gooien en je kunt ook hoger springen), speed (je rent harder en kunt verder springen) en armor (je kunt beter tegen schade en je zult geleidelijk genezen). Deze krachten zullen je energiemetertje laten doen dalen, en deze moet zich eerst opladen voordat je weer een speciale kracht kunt gebruiken.
En van de physics wisten we al dat ze indrukwekkend waren, maar wat dacht je van dit: rookpluimen worden realistisch met de windrichting meegevoerd en zullen dus in dezelfde richting waaien als waarnaar bomen buigen. Ook kan vuur overslaan naar ander brandbaar materiaal. Bovendien zullen er extreme weersomstandigheden in Crytek voorkomen: tornado's, regen en sneeuwstormen.
En dan de multiplayer. Je kunt met maximaal 32 man online, en er zijn twee multiplayer modi: Deathmatch en Power Struggle. In Power Struggle zijn er twee teams met elk een basis, bijvoorbeeld een onderzeeër of een vliegtuig. Wanneer je een fabriek inneemt, kun je voertuigen en wapens produceren. Het doel is om de vijandelijke basis te vernietigen, maar daarvoor moet je een speciaal superwapen maken waarover Crytek nog niets wil onthullen. Het doet een beetje denken aan de Titan modus uit Battlefield 2142.
Bovendien zijn er drie plaatjes die we jullie nog niet eerder hebben getoond. En het ziet er weer even oogverblindend uit als we van Crysis gewend zijn.
Reacties op: Nieuwe informatie over gameplay en multiplayer Crysis
e6r6i6c
eibert
Spray
VenomBE
Zou eveneens leuk idee zijn voor gamemode: iedereen achter de kerel met de nanosuit.
Autlauw
Gamesfreak
Midden in een gevecht je wapen veranderen enzo lijkt me nog steeds waardeloos.
Kwastie
duurste van duurste zeker
eibert
turboO
CPU: Athlon 64 3000+/Intel 2.8ghz
Graphics: Nvidia 6600/X800GTO (SM 2.0)
RAM: 768Mb/1Gb on Windows Vista
HDD: 6GB
Internet: 256k+
Optical Drive: DVD
Software: DX9.0c with Windows XP
Recommended Requirements:
CPU: Dual-core CPU (Athlon X2/Pentium D)
Graphics: Nvidia 7800GTX/ATI X1800XT (SM 3.0) or DX10 equivalent
RAM: 1.5Gb
HDD: 6GB
Internet: 512k+ (128k+ upstream)
Optical Drive: DVD
Software: DX10 with Windows Vista
tis unoffical maar het geeft een indicatie, en als ik me niet vergis waren screens die een paar dagen geleden gepost zijn, met directx 9, wat mij doet vermoeden dat een 8800 geen must is! Maar ja speculaties en vermoedens he Ik zou het ook echter vreend vinden dat een nieuwe game, ALLEEN op ze hoogst te spelen is met de LAATSTE hardware, dat zou niet erg efficient zijn. Ik bedoel als we voor de nieuwe games allemaal een overgeclockte e6600 rn 8800 GTX nodig moeten hebben, is het einde zoek :/
Er is pas 1 DX10 kaart, kan toch niet zo zijn, dat je alleen met DIE de boel kan draaien, ookal doe je dat op dx9
tcr
Gielz
Hydra
Verder Ziek mooie game en daar ga ik nu al voor spare. Nieuwe pc kope en de game zelf.
SumatroX
Dark Sepiroth
universe
steveshit
steveshit
Hoop alleen dat de multiplayer beter wordt als Far Cry want die was belabberd
anonymous
anonymous
Goede ontwikkeling trouwens dat steeds meer games dual core ondersteunen.
Reckuuza
Dit.
Op een Xbox 360.