De burchten-bouw-en-verdedig-game Stronghold krijgt in het eerste kwartaal van volgend jaar een 3D variant met Stronghold 2. GameSpot sprak met de Lead Designer van het spel, Simon Bradbury, wie de vernieuwingen van dit nieuwste deel op een rij zette. Zo zal Stronghold 2, naast de overstap naar de derde dimensie, ook talloze nieuwe eenheden, wapens en verdedigingswerken bevatten. Ook is er op het gebied van kastelen bouwen het een en ander toegevoegd. Zo zijn er nu muren waar normale eenheden niet doorheen komen. Eenheden kunnen nu ook in formaties vechten, waardoor de veldslagen strategischer zouden moeten worden. Ook op economisch gebied kent Stronghold 2 enkele verbeteringen:Stronghold 2 will actually have greater depth in the economic area. We have increased the number of economic-resource chains by about 50 percent. A few examples of these are sheep farming, weaving, royal foods, and falconry, as well as the new honor resource. Overall, in terms of play style, we are looking to keep a similar mix as the previous games, with perhaps 50 percent of your time in real-time combat and 50 percent in castle building and management. The first game seemed to spend a little more time in the real-time strategy portion, and we are looking to tweak that slightly to generally give the player more breathing space between intense bouts of combat. Lees het hele interview dat GameSpot met de ontwikkelaar had, vergezeld van een aantal nieuwe screenshots, hier.