In de nieuwste versie van het magazine Electronic Gaming Monthly (EGM) staat een smak aan nieuwe informatie over Irrational Games' aankomende Xbox 360- en PC-topper (althans, daar heeft het alle schijn van) Bioshock. Zo wordt onder meer verteld dat een gamer die het rustig aan doet zo'n 25 uur met de game zoet is, backtracken (terug gaan door stukken die je reeds doorlopen hebt) vermeden wordt en geluid een grote rol speelt bij het opsporen van jou door tegenstanders.

Ook wordt er ingegaan op de AI van de tegenstanders, die als ze gewond zijn ook echt op zoek gaan naar healthkits en iedere keer op een verschillende plek tot leven komen, zodat je nooit twee keer precies dezelfde ervaring hebt. Een volgend punt gaat over de Big Daddies en Little Sisters, twee van de kernpunten in het sociale systeem van BioShock. Per sectie zijn van de wereld Rapture zijn er drie Big Daddies die je om moet zien te leggen (en dat is geen kattenpis getuige de reeds aanschouwde beelden).

Wanneer je de Little Sisters, die beschermd worden door de Big Daddies, te pakken hebt, heb je twee keuzes: haar slachten voor meer Adam of haar redden voor een gematigde hoeveelheid Adam. De twee opties zijn af te wegen door te kiezen voor de denkbeelden van twee personagas, te weten Atlas (iemand die zijn familie wil redden laten redden door jou zo snel mogelijk zo sterk mogelijk te maken) en Tenenbaum, de maker van Rapture die zijn creaties wil behouden.

Ten slotte heeft de EGM het nog over een camera die je gaandeweg de game tot je beschikking krijgt en waarmee je de zwaktes van vijanden bloot kunt leggen. Voor een uitgebreid verhaal over de Plasmids, de genetische wapens in het spel, moet je het magazine zelf maar uit de betere boekhandel plukken.