Nieuws
cyberpunk 2077

Nieuwe hotfix voor Cyberpunk 2077 lost savebug op

Ook moet de game minder vaak crashen op consoles

Geschreven door Michel Musters op
CD Projekt Red heeft een nieuwe patch uitgebracht voor Cyberpunk 2077 waarmee een savebug wordt opgelost.

Hotfix 1.06 is nu verkrijgbaar op pc en consoles. De grootste aanpassing die de patch maakt, is dat het een recent ontdekte savebug op pc wegwerkt. CD Project Red had voorheen ingesteld dat savefiles niet groter dan 8 MB mochten worden. Zodra daar overheen gegaan werd - bijvoorbeeld door veel items en crafting materialen te verzamelen, of door een dublicate-glitch veelvuldig te gebruiken - raakte de savefile corrupt en kon deze nooit meer worden gebruikt.

Dankzij de patch is de limiet nu verhoogd, waardoor dit niet meer voor moet komen. De patch kan echter geen savefiles bruikbaar maken die door dit probleem corrupt zijn geraakt.

Op consoles zorgt de patch er onder andere voor dat de game minder vaak moet crashen. In zowel de console- als pc-versie moet de missie Second Conflict nu ook altijd goed functioneren - voorheen kon het personage Dum Dum opeens verdwijnen, waardoor de missie niet verder gespeeld kon worden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Capcom lanceert begin volgend jaar een Resident Evil-portaal Bloodborne- en Demon's Souls-producent vertrekt bij Sony Japan Studio
10

Reacties op: Nieuwe hotfix voor Cyberpunk 2077 lost savebug op

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    cowzers

    • 24 december 2020 12:15
    1.05 patch speelt nu lekker weg. Geen extreme framedrops, memoryhogs, cores die niet werden gebruikt (ryzen) etc..

    Fps is flink omhoog gegaan.

    Ik kan me nu bezig houden met t spel ipv bugs.

    Slechte start, slechte eerste indruk voor velen.
    Maar ik ben pas bij 1.04 begonnen met spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 24 december 2020 12:43
    @niqomipa eens en hopelijk ziet iedereen ook dat ze er alles aan doen die verbeteringen er door te persen. Heb zelf niet veel extreme bugs gehad en kon er goed mee spelen maar de nieuwe verbeteringen zijn goed merkbaar (ps5).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 24 december 2020 16:16
    @niqomipa kijk uit hoor, de main missie is binnen no time afgelopen. Ik zou je helemaal kapot focussen op de zijmissies etc. En dan helemaal kapot, want als je dat niet doet ben je er binnen 15 uur doorheen. Ik heb er nu 40 uur inzitten en heb het verlengd naar 50 a 60 maar nu bezig met de laatste missie. Moet zeggen de game is niet goed in levellen, vijanden schalen niet op. Dus je kan main missie achter elkaar doen en dan is het moeilijk, of je kan alles uitspelen en dan is de main missie weer een fluitje van een cent. Maarja geen 1 game is perfect, speelt wel lekkerder weg dan witcher 3

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 24 december 2020 13:09
    Gelukkig word de game beter en beter. Maar ondanks ik mij al sinds day one vermaak is het imho niet de top game van 2020. Kan zo vier games op noemen die beter zijn. Maar de nummer één is toch wel Ghost oftsushima

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 24 december 2020 13:14
    @coola Helemaal mee eens, Ghost of Tsushima is ook mijn nr.1!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 24 december 2020 13:32
    @niqomipa Zijn beide ook erg goede games, kiezen was ook erg lastig maar ik heb een zwak voor Japan haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 24 december 2020 13:33
    @Paxopoxo

    Mijn top vier bestaat overigens uit

    04 : Astro's playroom
    03 : Dragon Ball Z : Kakarot
    02 : Final Fantasy VII Remake
    01 : Ghost of Tsushima

    GoT heeft er overigens voor gezorgd dat ik de gehele credits tranen heb laten rollen. Die keuze die je moest maken op het einde. Ik blijf er bij dat het de juiste keuze was, maar echt op het moment dat ik de keuze maakte kon ik m'n tranen niet meer tegen houden.


    En aangezien ik ze wel al gespeeld heb maar nog niet uitgespeeld. Krijgen deze twee games een honorable mention

    02: Cyberpunk 2077
    01: Assassin's Creed Valhalla.


    En dat reminds me, ik moet nog even een top vier games van 2020 artikel maken voor de member content van zuster site Insidegamer.nl

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 24 december 2020 13:35
    @coola Poh inderdaad zeg, wat een einde.

    Haha genoeg te doen dus nog. Astro staat ook in mijn top 5, erg toffe game voor wat ik dacht dat het een hardware demo was voor de Dual Sense.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 24 december 2020 18:23
    Sodekneiter, nu alweer 51GB aan patches.. Nou ja, als de game er maar flink stabieler op is geworden natuurlijk. Blij dat ik een externe harde schijf aan m'n PS4 Pro heb hangen.. Zometeen maar ff proberen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoofyZ3

    • 24 december 2020 21:24
    @clandestine666 dan moet je geen call of duty spelen.