Levine sprak op radioshow On Point over zijn ambities voor het project. Hij wil geen game maken met een gigantisch budget. In plaats daarvan wil hij het kleinschaliger houden. “Na de afronding van Bioshock Infinite begonnen we aan een project met de vraag: hoe maak je een verhalende game zoals we vroeger maakten maar met meer herspeelbaarheid? Dit is geen makkelijk probleem om op te lossen.”
De ontwikkelaar sprak over zijn idee van “verhalend Lego”. Levine hoopt spelers zelf de stukken van het verhaal in elkaar te laten zetten op “miljoenen interessante manieren”. Hierna geeft hij aan dat ze experimenteren met een kleinschalige open wereld. Het idee is om de lineaire structuur van games als Bioshock en Bioshock Infinite te doorbreken.
De studio is nog volop bezig met de ontwikkeling, hij benadrukt dat alles nog kan veranderen. Wel geeft hij prijs dat het om een science fiction-game.
Reacties op: Nieuwe game van Bioshock-maker wordt open wereld op kleine schaal
geert1
Ik vind het eigenlijk een beetje jammer dat alles tegenwoordig open wereld moet zijn, want dat geeft niet per definitie betere games. Er zijn allerlei zwaktes aan het open-wereld-concept waar bijna elke game van dit soort onder leidt: wethenerdy.com/6-problems-with-open-world-games/
Hoe dan ook ben ik benieuwd wat Ken Levine aan het uitdenken is, want nieuwe tussenvormen zijn altijd welkom.
rohirrimdwarf
obi-twan kenobi
LordLuc
Zoveel mooie games die uitkomen in 2016: Horizon Zero Dawn, Mafia 3, Mirrors Edge Catalyst, Ghost Recon Wildlands.