Levine tweet dat het verhaal en de gameplay bestaat uit herbruikbare onderdelen, hij vergelijkt het met legoblokjes. Het doel hiervan is om de herspeelbaarheid te verhogen en steeds een unieke ervaring te geven. De ontwikkelaar noemt Middle-Earth: Shadow of Mordor met het Nemesis-systeem, Civilization en Minecraft als voorbeelden waarin spelers zelf een verhaal beleven.

Verder zegt Levine dat de game zich afspeelt in een nieuw universum en een sci-fi-setting krijgt. Hij sluit uit dat de game zich in het Bioshock-universum afspeelt, en tweet ook dat er in ieder geval geen vuurtoren in voorkomt. De game is voorlopig alleen in ontwikkeling voor pc en krijgt een eerstepersoonsperspectief.

Prototype

Hoewel het spel nog vroeg in het ontwikkelingsstadium is, is er al wel vroege gameplay. Levine tweet dat er over een paar maanden een prototype klaar is. Hij laat weten op PAX East in een aantal panels te zitten. PAX East wordt tussen 6 en 8 maart gehouden in Boston. Mogelijk maakt hij dan meer details bekend over de aankomende game.

Ken Levine was hoofd van System Shock 2- en Bioshock-ontwikkelaar Irrational Games. Deze studio sloot in februari 2014 zijn deuren, waarna Levine met een klein kernteam verder ging. Met dit team wil hij zich richten op het maken van verhalende en herspeelbare games.