Nieuwe FPS engine: CryEngine | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Vergis je niet, dit is niet van het bekende Cryo, maar van een compleet nieuw bedrijf met de naam Crytek. Deze firma heeft een nieuwe FPS-engine ontwikkeld met de toepa elijke naam 'CryEngine'. Dit leuke speeltje zou het mogelijk moeten maken om enorme landschappen op het beeld te tonen met daarbij een enorm hoge textureresoluties en kleuren (24/32 bit).

De screenshots zien er al veelbelovend uit, maar het is natuurlijk nog maar net de vraag wie deze engine ook daadwerkelijk zal gebruiken.HW-Rendering

Texture-mapping with full support for:

- 24/32-bit textures

- Alpha blending with any blending mode

(normal, additive, modulate, modulate 2x, etc.) - Colorkey Transparency

- Automatically generated mip-maps

- Bump-mapping (Dot-3)

- Detail texturing

- Multi-textured blending effects

- Animated textures

- Programmable software-based SHADER and Procedural texture effects

Zoals tegenwoordig ook steeds vaker wordt gezegd: een game bestaat tegenwoordig enkel uit een basis-engine met daarbij de nodige aanpa ingen. Mi chien dat dit gaat leiden tot betere en stabielere engines?


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou