Nieuws
Fable

Nieuwe Fable voor Xbox en pc in ontwikkeling

Playground Games werkt aan het spel

Geschreven door Michel Musters op
Microsoft heeft een nieuwe Fable onthuld. Een eerste trailer van de game werd getoond tijdens de Xbox Games Showcase.

Het spel heeft nog geen gameplaybeelden of releasedatum gekregen. Ook is er nog niets over de gameplay van het spel bekendgemaakt. Fable komt naar Xbox Series X en pc. Het spel wordt ontwikkeld door Playground Games, de studio achter de Forza Horizon-games.

De Fable-reeks gaat al geruime tijd mee. De eerste delen werden ontwikkeld door Lionhead Studios onder leiding van Peter Molyneux en stonden bekend om hun ambitieuze spelwerelden, waarin spelers afhankelijk van hun speelstijl de held of de slechterik konden zijn. Ook kon men trouwen en kinderen krijgen.

Na diverse spin-offs, waaronder Kinect-game Fable: The Journey, werkte Lionhead aan de multiplayergame Fable Legends. In 2016 werd de ontwikkeling van het spel gestaakt en werd de studio door Microsoft gesloten. In 2018 kwam nog wel de free-to-play kaartgame Fable Fortune uit, dat eerder dit jaar offline werd gehaald.

Dit artikel delen:

Lees meer

Warhammer 40k: Darktide onthuld S.T.A.L.K.E.R. 2 is tijdelijk exclusief voor Xbox Series X en pc
40

Reacties op: Nieuwe Fable voor Xbox en pc in ontwikkeling

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    denver

    • 23 juli 2020 19:08
    🤤

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 23 juli 2020 19:10
    Zo das lekker die kan maar alvast aangekondigd zijn het enige lichtpuntje overigens van the show wat een wanvertoning

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 23 juli 2020 19:14
    Klopt het dat je geen Game Pass hebt? :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 23 juli 2020 19:16
    @denver Die heb ik wel, maar dat neemt niet weg dat het allemaal maar karig was

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 23 juli 2020 19:25
    Halo Infinite, State of Decay 3, STALKER 2, Psychonauts 2, The Medium, Avowed, Forza, Everwild, Grounded, Fable.. etc, etc, je mag het karig vinden, maar dat was het simpelweg niet. En dat alles direct naar Game Pass komt, waarvan een hoop mensen voor $ 100 een abonnement hebben gekocht tot juli 2022… De games hierboven alleen al kosten evenveel als een nieuwe console.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 23 juli 2020 19:27
    @denver je weet wel dat ze niet allemaal bij launch uitkomen en het gros ook op de Xbox one te spelen is. Dus ik ga hem niet pre-orderen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 23 juli 2020 19:32
    Wat jij wel of niet pre-ordert maakt me nog minder uit dan wat er in andere sterrenstelsels gebeurt. Ik reageerde alleen op je verhaal dat het ‘karig’ was, wat natuurlijk echt niet zo was. Maar ik begrijp uit je verhaal dat je niet de financiële mogelijkheden hebt om beide consoles direct in huis te halen. Dat is niet erg, maar dan moet je inderdaad kiezen en dan denk ik dat je aan de PS5 een uitstekende keuze hebt. Veel plezier alvast!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 23 juli 2020 19:34
    @denver 😂😂😂 nee dat is het of ik moet een garage sale houden misschien red ik het dan

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Achmed_K

    • 24 juli 2020 16:49
    @Roy36NL Of een beter betaalde baan zoeken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 juli 2020 19:47
    @Roy36NL dat was bij Sony toch ook hun game game van de show komt pas 2021 denk Feb of maart. Als hun nu horizon day one hadden kon ik moeilijk kiezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 23 juli 2020 20:32
    @Roy36NL Microsoft heeft al eerder laten weten dat alle first parties ook op Xbox One uit gaan komen het eerste jaar van de nieuwe generatie. Dat is dus inderdaad vrijwel alles wat je gezien hebt op misschien de games zonder datum/gameplay na.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 23 juli 2020 19:48
    @Roy36NL karig als in ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 23 juli 2020 20:01
    @xeros ik vond de show ook erg kut de pre show zat vol met cringy Youtubers en Twitch streamers en de show zelf weinig gameplay een hoop spellen die al uit zijn. En de gameplay die we hebben gezien zoals halo dacht ik nou niet van wow deze console moet ik hebben wat een grapichs.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 23 juli 2020 20:15
    Heeft het niet een klein beetje te maken met een zelf gecreëerde overtrokken verwachtingspatroon ?@rpenning
    Het is na mijn idee vrij gebruikelijk dat een eerste first party reveal niet gelijk all in gaat met enkel gameplay beelden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    JustRaine

    • 23 juli 2020 19:19
    @Roy36NL Ik vond deze presentatie equal of misschien wel beter dan de playstation presentatie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 23 juli 2020 19:22
    @JustRaine nou ik vond de PlayStation games er stukken beter uitzien. Horizon wat nog minder ver in ontwikkeling is blaast qua graphics halo weg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 23 juli 2020 19:28
    De nieuwe Xbox is 30% sneller. Het verschil in snelheid is nog nooit zo groot geweest bij de lancering van een nieuwe generatie. Uiteraard haalt een beetje gamer beide consoles in huis, maar net als deze generatie verwacht ik toch de meeste tijd door te brengen op de Xbox.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 23 juli 2020 19:30
    @denver zie ik bij halo er niet aan af dat ie 30 procent sneller is om over state of decay 3 maar te zwijgen das gewoon current gen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 23 juli 2020 19:34
    State of Decay 3 was een CGI trailer. Net als Horizon Zero Dawn 2 overigens. Dat is hetzelfde als de hoesjes van de games vergelijken en conclusies trekken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 juli 2020 19:49
    @Roy36NL halo draait 4k 60 en horizon en al sonsy games op hun show was op 30 fps. Maar mee eens horizon was hele mooie game maar vond forza weer mooier dan gran turismo.