Nieuws
Dungeons & Dragons

Nieuwe Dungeons & Dragons-game in ontwikkeling

Draait op Unreal Engine 5

Geschreven door Michel Musters op
Er wordt gewerkt aan een "triple-A" Dungeons & Dragons-game.

De game wordt ontwikkeld in Unreal Engine 5 en wordt ontwikkeld door Invoke Studios. Dat is de nieuwe naam van de studio die voorheen bekend stond als Tuque Games, de ontwikkelaar van Dungeons & Dragons: Dark Alliance.

Buiten het feit dat het spel op Unreal Engine 5 draait en een "triple-A"-game moet worden, zijn er nog geen details bekend. Wel is duidelijk dat Dominic Guay de ontwikkeling leidt. Deze ervaren ontwikkelaar heeft onder andere aan de Splinter Cell- en Watch Dogs-franchises gewerkt. 

Er zouden op dit moment zo'n tachtig werknemers aan het spel werken, maar tegen 2025 moeten dat er tweehonderd zijn. Het is dus waarschijnlijk dat het spel de komende jaren nog niet uitkomt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nintendo Switch Sports tijdelijk offline vanwege bug A Plague Tale: Requiem te vroeg verscheept, spoilers staan online
15

Reacties op: Nieuwe Dungeons & Dragons-game in ontwikkeling

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Ziminar

    • 15 oktober 2022 14:26
    Ik ben benieuwd hoe zich dit dan verhoudt tot Baldurs Gate 3.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 15 oktober 2022 20:38
    @Ziminar

    Ik eigenlijk ook wel. BG3 is overigens wel echt top.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 16 oktober 2022 00:06
    @coola zeker! Die game is echt geweldig. Ik speel hem continu met verschillende character s

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 16 oktober 2022 10:41
    @Ziminar

    Ik speel hem eigenlijk niet zo heel vaak, heb hem vorige week toevallig weer eens opgestart om te zien wat ze allemaal geupdate hebben. Zag vooral dat ze tijdens de gesprekken de Facial expressions hebben verbeterd.

    Ik speel de game vooral met een maat van me , maar die vaart dus die is 8 weken op en 8 weken af. Waardoor ik de game meestal 8 weken sowieso niet speel.

    Moet eigenlijk wel echt een keer de game solo doorspelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 16 oktober 2022 11:29
    @coola zou ik zeker doen. Ik speel hem ook op en af. De game heeft echt een goeie replay value, je kan de game op vele manieren spelen. Was ik echt verbaasd over

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 16 oktober 2022 11:29
    @coola zou ik zeker doen. Ik speel hem ook op en af. De game heeft echt een goeie replay value, je kan de game op vele manieren spelen. Was ik echt verbaasd over

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 16 oktober 2022 11:34
    @Ziminar
    Ik ook, al moet ik BG3 wel spelen… Ik wacht de full-release eerst af.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    NrFive

    • 15 oktober 2022 16:03
    Ik wacht al jaren op een fatsoenlijk vervolg van Neverwinter Nights. Sword Coast Legends was een poging, maar dat flopte enorm.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 16 oktober 2022 07:27
    Het summum van D&D games zijn voor mij toch wel de Eye of the Beholder reeks (en dan vooral deel 1 en 2) en Lands of Lore (ook weer deel 1 en 2 vooral). Misschien ook door mijn leeftijd toen (nog een jonge god) maar ik denk daar nog vaak mee weemoed aan terug. Fantastische games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    captain vimes

    • 16 oktober 2022 09:59
    @The_Stifmeister Oh echt he! Die 4 games waren stuk voor stuk geweldig. Jammer dat dat genre inmiddels zo verouderd is… Er komen af en toe nog wel leuke indie-titles voorbij die de moeite waard zijn (legend of Grimrock reeks is de moeite waard).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 16 oktober 2022 10:16
    @captain vimes
    Ja klopt, Legend of Grimrock 1 en 2 met veel plezier gespeeld. Maar toch is het niet zo mooi als die eerdere titels. Komt vooral ook door de nostalgie natuurlijk. Might and Magic 3,4 en 5 waren ook ge-wel-dig. Dat hele subgenre van first-person dungeon crawlers was geweldig. Dankzij die games ben ik toentertijd ook begonnen met pen-and-paper D&D (AD&D heette het toen). Dat speel ik nu, bijna 30 jaar later, nog steeds met dezelfde vriendengroep.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Roolio

    • 16 oktober 2022 12:05
    Dat is best bijzonder om al 30 jaar met dezelfde vriendengroep rollenspellen te spelen. Ik speel ook al 30 jaar maar van de originele groep zijn er nog maar 3 (incl. mijzelf) over.
    Goed bezig!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 17 oktober 2022 09:29
    @Roolio
    Waarom heb je je reactie verwijderd? Die was juist zo vriendelijk :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Roolio

    • 17 oktober 2022 11:16
    @The_Stifmeister
    Ik wil eigenlijk niet al te veel persoonlijke informatie delen op deze site. Daarom had ik 'm verwijderd (alleen kan verwijderen blijkbaar niet meer echt). Heb de reactie nu weer teruggezet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 17 oktober 2022 12:44
    @Roolio
    Helemaal prima uiteraard, ik snap je. Was gewoon nieuwsgierig.