Nieuws

Nieuwe Dragon Age-game in de maak

Maker Sunless Sea schrijft mee aan script

Geschreven door Michel Musters op
BioWare werkt aan een nieuwe Dragon Age en de maker van de indiegame Sunless Sea schrijft mee aan het script.
Dat blijkt uit een interview met Eurogamer. Alexis Kennedy onthult daarin dat hij na het maken van indiegame Sunless Sea weg is gegaan bij de studio die hij heeft opgericht om als freelance schrijver te werken. Zo is het gekomen dat hij nu samenwerkt met BioWare aan een nieuwe Dragon Age-game.


Kennedy kan niet al te veel details geven, maar meldt wel dat zijn gedeelte van het verhaal los staat van andere gedeeltes van de game. "Het is niet iets gigantisch, maar het is wel opvallend. Het is iets dat nog niet echt is behandeld in Dragon Age."

BioWare of uitgever Electronic Arts moeten zelf een nieuwe Dragon Age-game nog aankondigen. Inquisition was de derde game in de rpg-reeks en verscheen in 2014.

Dit artikel delen:

Lees meer

Gwent-bètaspelers ontvangen The Witcher 2 gratis Angry Birds-film krijgt vervolg
10

Reacties op: Nieuwe Dragon Age-game in de maak

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • loki82

    • 23 mei 2017 09:03
    ik weet het niet meer met deze serie, deel 1 was goed, 2 was minder maar in tegenstelling tot velen vond ik 3 vreselijk met de open wereld. ik hoop dat er verbetering komt maar vrees gezien het verleden dat ik deze nu eindelijk laat rusten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Lord_Bono

    • 23 mei 2017 09:23
    @loki82 3 vond ik prima. Maar de open wereld voelde te veel aan als een MMORPG, zeker met de bijbehorende quests. Hopelijk kunnen ze dat nu voorkomen door het intiemer aan te laten voelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Arrahant

    • 23 mei 2017 22:57
    @loki82 Open wereld vind ik op zichzelf geen slecht ding. Voor mij was het met name de vele mmo-stijl quests en zodoende het gevoel krijgen dat je checklists aan het afwerken bent. Als dat type quest minder vertegenwoordigd is in het volgende deel kan het een fijne rpg worden. Ik hoop dat ze goed hebben afgekeken bij The Witcher 3.

    Ik vind Inquisition al met al een prima game. Vele leuke npc's, het vrijspelen van je fort, en veel te ontdekken. Het bal in het kasteel vond ik ook erg leuk, waarbij je goed moest nadenken over het openen van bepaalde deuren en je het plot met gespreksopties kon beïnvloeden…

    Oh en een terugkeer naar de combat van Dragon Age 1 zou ook fijn zijn. Het gedrag van party members tot in detail kunnen instellen vind ik erg leuk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 23 mei 2017 10:14
    Bij deel 3 had ik voortdurend geen idee meer waar ik was in het verhaal, als ik de game opstartte. Alles voelde nogal nietsbetekenend aan. Dat had niet eens zo zeer met de open wereld te maken, maar meer met een niet pakkend verhaal. Bij deel 1 was dat verhaal gewoon goed. Bij deel 2 ook. De kritiek bij deel 2 was juist dat de speelwereld nogal klein was. Maar liever een goed verhaal in een kleine setting, dan de typische sandbox zaken (rifts) en een oninteressant verhaal in een gigantische open wereld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • unipro81

    • 23 mei 2017 10:33
    @hiss

    Herkenbaar. Ik ben ergens gestopt, wilde het weer oppakken na een tijdje en had echt geeeeen idee. Terwijl ik van deel 1 sommige zaken nog zo kan opdreunen.

    Toch ga ik hem nog wel eens vanaf begin spelen. Bioware werelden blijven toch wel boeiend :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • haastnooit

    • 23 mei 2017 12:17
    @hiss Ik had het zelf niet, maar kan wel begrijpen dat dat kan gebeuren bij die game.
    Elk gebied moest je ongeveer dezelfde dingen doen. Wel elk met een eigen doel en verhaal.
    Het komt ook doordat je zelf kan beslissen waar je naartoe gaat dan is het verhaal toch minder gestroomlijnd dan wanneer dat niet het geval zou zijn.
    Zelf had ik er niet zoveel last van, aangezien ik de game achter elkaar gespeeld heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 23 mei 2017 12:51
    @haastnooit Ik heb de game wel achter elkaar gespeeld zonder lange tussenpozen. Maar op een zeker moment was ik alleen maar kruisjes op de map aan het nalopen zonder dat ik heel erg in het verhaal zat. Bijvoorbeeld die DLC Jaws of Hakkon: een enorm gebied met heel veel quests, maar werkelijk niks memorabels. Mass Effect Andromeda heeft een zelfde soort opzet, maar deze vind ik als verhaal wel beter gebracht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleDad

    • 23 mei 2017 18:10
    1 was fantastisch, 2 een grote teleurstelling, 3 was goed. Hoe meer ze richting 1 gaan, hoe liever ik het heb. Veel RPG, crafting en party banter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 23 mei 2017 21:34
    Vraag me af hoe de game zal worden na de laatste ME. Bioware zijn formule zal anders moeten, iets minder lang verhaal misschien, meer qualiteit op alle aspecten. Qua gameplay zat er al wel meer actie in maar de storyline, animaties, ui en gebruikers gemak van gear/inventory.

    Als Bioware hun formule niet vernieuwd zal de volgende game ook slecht ontvangen worden door het grote publiek. Helaas voor de oude garde zal dit waarschijnlijk ook betekenen dat het niet (meer) is wat ze graag zouden willen. Ik vond de laatste Dragon Age best wel ruk in vergelijking met de Witcher op alle fronten en vond juist Dragon Age 2 vermakelijker (1 heb ik niet gespeeld) wat misschien een oppervlakkige versie van 1 was waar de focus meer op actie lag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • anyaka

    • 24 mei 2017 00:23
    Na Inquisition en Andromeda heb ik zeer weinig vertrouwen in Bioware.