Sadness was tijdens de periode dat de Wii nog als Revolution door het leven ging reeds een titel waar menig gameliefhebber naar uitkeek. Toch is het de voorbije maanden griezelig stil geweest rond het spel, met uitzondering van het nieuws omtrent de problemen met Frontline Studios, het bedrijf dat opeens niet langer wou samenwerken met ontwikkelaar Nibris. Vandaag ziet het er echter naar uit dat er nog steeds leven in Sadness zit doordat de developer wat weetjes over de inhoud van hun spel heeft losgelaten.

Sadness zullen wel spelen met twee verschillende personages, zijnde een dertigjarige vrouw en haar zoon. Het overgrote deel van het spel zullen we echter doorlopen met het vrouwelijke personage, waardoor Nibris waarschijnlijk ook besloten heeft om nu al een stukje achtergrondinformatie over haar los te laten. De vrouw waarmee we zullen spelen is van Pools-Hongaarse afkomst, maar beleefde haar jeugd wel in Engeland, wat dus wilt zeggen dat haar Engels goed verstaanbaar zal zijn. Handig om te weten, want Sadness zal voice acting bevatten.

Naast de bovenstaande info over de personages in het spel liet Nibris ook weten dat er ongeveer achttien verschillende monsters hun opwachting zullen maken. Sommige monsters zijn kwaadaardig, anderen hebben het eerder goed met je voor. De keuzes die de speler tijdens het avontuur zal maken beïnvloeden bovendien welke monsters je te zien zult krijgen en welke niet. Verder zal het spel ook geen laadschermen bevatten, zullen we ongeveer twintig uur achter onze Wii zitten voordat we de credits te zien krijgen en zal de soundtrack van Sadness bestaan uit stukken die gespeeld werden door een orkest.