In een recent interview welke CubeIGN met Dennis Dyack van Silicon Knights gehouden heeft, zijn enkele nieuwe details met betrekking tot MGS: The Twin Snakes naar buiten gekomen. Zo zou de verschuiving van de releasedate richting maart van volgend jaar (Amerika) als reden hebben dat men de algehele kwaliteit van de game nog verder wil verbeteren.

De framerate van de game zou inmiddels op een stabiele 60 fps liggen en bovendien zal de game het nodige bonusmateriaal kennen, welke vrij te spelen is. Daarnaast zal de game een progressive scan optie kennen, evenals ondersteuning voor Dolby Pro Logic II. Naast deze nieuwtjes zijn er enkele nieuwe scans van de game vrijgegeven, waarvan je er hier twee afgebeeld ziet staan. Voor de derde en laatste scan surf je hier naar toe.

MGS:TTS is een volledige remake van de originele Metal Gear Solid voor de Gamecube welke wordt ontwikkeld door 2nd party Nintendo developer Silicon Knights. De gehele ontwikkeling van de game gebeurt onder toezicht van geestelijk vader van de Metal Gear reeks: Hideo Kojima, evenals Shigeru Miyamoto van Nintendo. De game zal ergens volgend jaar het levenslicht gaan zien in Europa.