Mega texturing houdt in dat er gebruik wordt gemaakt van enkele grote textures voor de omgeving, in plaats van vele kleine. Dit zou enerzijds meer detail op moeten leveren, en anderzijds minder belasting van het werkgeheugen (van een PC).

Stainless Games laat verder weten dat de studio het grootste gedeelte van 2013 nodig heeft om de nieuwe Carmageddon af te maken. De studio bouwt namelijk een nieuwe engine voor de game. Wel is de game al in zijn huidige vorm speelbaar. Het bevat bijvoorbeeld al de Action Replay-optie, waarmee spelers de tijd terug kunnen spoelen.

Ook zijn er al diverse levels speelbaar, waaronder de stad, een industriegebied, de kust en een aantal deathmatch-arena's. In de update staan ook enkele nieuwe screenshots van een vroege versie van Reincarnation, waarbij de textures van de omgevingen nog ontbreken. 

Carmageddon: Reincarnation werd vorig jaar succesvol via Kickstarter gefinancieerd. Het spel stond gepland voor een release in 2013, maar in de update laat Stainless weten dat het project door een groter budget ook in schaal is gegroeid. De ontwikkelaar vindt het belangrijker om de game zo compleet mogelijk te maken en mist daardoor waarschijnlijk een release in dit kalenderjaar.