Nieuws
bioshock

Nieuwe BioShock bevat waarschijnlijk een open spelwereld

Ontwikkelaar zoekt naar nieuwe werknemers

Geschreven door Michel Musters op
De aankomende nieuwe BioShock-game lijkt een open spelwereld te bevatten.

Ontwikkelaar Cloud Chamber heeft een aantal nieuwe vacatures op zijn website staan. Daarin valt af te leiden dat nieuwe BioShock-game waaraan de studio werkt een open wereld bevat en dat er zowel primaire als secundaire missies zijn.

Zo valt in de vacature voor de rol van senior writer te lezen dat men zoekt naar "iemand die een impactvolle, door personages gedreven verhaal kan schrijven in een openwereldsetting". Ook iemand die ervaring heeft met Unreal Engine 4 wordt gezocht.

De laatste compleet nieuwe BioShock-game, BioShock Infinite, verscheen in 2013. Een vervolg werd in 2016 geannuleerd, maar in 2019 bevestigde 2K dat de nieuwe studio Cloud Chamber aan een nieuw deel in de reeks werkt. Verdere details over de game zijn er niet.

Bioshock: The Collection

Dit artikel delen:

Lees meer

Blood and Truth-studio werkt aan een compleet nieuwe IP voor PS5 Help ons groeien en vul wekelijks de Ask Gamers Anything-enquête in - Week 2
17

Reacties op: Nieuwe BioShock bevat waarschijnlijk een open spelwereld

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 13 april 2021 12:04
    Hè gadver, waarom moet alles nu open wereld worden?! Het is zó ontzettend moeilijk om een open wereld te bouwen waarin voldoende te doen is, voldoende variatie wordt geboden, die uitnodigend genoeg is etc. Wat is er mis met een meer lineaire gameplay? Ik krijg het gevoel dat lineair steeds meer een vies woord aan het worden is. Terwijl spellen als Uncharted of TLOU toch niet zo verkeerd waren, dacht ik zo…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 13 april 2021 12:56
    @Michael-Raymond-Clayton ik zou voorstander zijn van Semi open games zoals god of war dat je nog wel steeds terug kan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 13 april 2021 13:51
    @hulstpower ja, semi-open is prima. Maar écht open leidt mijns inziens vaak tot net niks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • elirosenau

    • 13 april 2021 13:17
    @Michael-Raymond-Clayton Ik zie het dan voor me als Prey, wat toch ook een soort open wereld is. Dat is prima te trekken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 13 april 2021 13:52
    @elirosenau Ik kan er niet over meepraten… Ik heb Prey nooit gespeeld (is dat niet horror-achtig? Ben ik niet van…) Maar als dat semi-open is, kan dat inderdaad prima.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 13 april 2021 14:29
    @Michael-Raymond-Clayton nee prey is niet echt horror vind ik.. Maar is wel een goed voorbeeld prey.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoRightAhead

    • 13 april 2021 14:46
    @Michael-Raymond-Clayton
    Is net zo horror-achtig als bioshock 1.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    GoRightAhead

    • 13 april 2021 14:54
    @elirosenau Prey is qua wereld meer een metroidvania, je speeld eigenlijk steeds meer (lineaire) paden vrij met bepaalde skills, maar het is in het begin zeker geen open wereld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 13 april 2021 14:49
    Bioshock en open-wereld past prima bij elkaar. Bioshock 1 zou het gevoel van een onderwater stad moeten geven maar dat is een beetje moeilijk in te beelden omdat er maar matigjes sprake is van een hub wat alles met elkaar verbind.

    in Infinite is dat gevoel helemaal weg, de stad is een lange tunnel.

    Ik zie het juist als een verbetering als de spelwereld meer aan gaat voelen als een levend geheel in plaats van als losse game secties.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Fredjansma

    • 13 april 2021 16:41
    Ik snap dat er mensen zijn dat een open world helemaal geweldig vind. Persoonlijk heb ik hier niet veel mee(op een enkele na) maar het lijkt steeds meer en meer alsof alles een open wereld moet hebben.. naar mijn mening vind ik dat jammer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MARQ242

    • 13 april 2021 16:43
    De vorige Bioshocks waren toch ook niet 100% lineair? Je kan trouwens een lineaire game prima in een open wereld setting zetten. Dishonored was ook behoorlijk open. Verschillende manieren om een missie op te lossen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    shaodow

    • 14 april 2021 19:25
    @MARQ242 Nooit Bioshock Infinite gespeeld zeker?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Charlie Mopps

    • 13 april 2021 18:18
    Bioshock was niet echt lineair, maar kon je wel zo spelen. Zolang er geen sidemissions zijn en je niet hoeft te grinden, anders laat ik hem liggen. Zou zonde zijn aangezien de eerdere delen behoren tot de beste games ooit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baukereg

    • 13 april 2021 18:26
    Maar open wereld game zijn zo saai :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • 004

    • 13 april 2021 22:34
    Ik snap de keus voor een open wereld game niet voor een game zoals bioschock. In ieder geval niet als het bedoeld is als opvolger van de andere games. Ik zou liever een vervolg op de andere games zien. Die hoeft in principe niet revolutionair te zijn als de gameplay, graphics en sfeer weer goed zijn.

    Het zou beter voor de studio zijn om te melden dat het een alternatieve game in hetzelfde universum word ook om fans van de franchise duidelijk te maken dat het enig sinds een ander soort game zal worden. Uiteindelijk word het afwachten en misschien maken ze wel weer iets bijzonders alleen met een open wereld game veranderd de ervaring aanzienlijk en worden een leuke actie shooter die niet uitgerekt voelt met onnodige clutter een stuk moeilijker als behaalbaar doel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 14 april 2021 10:54
    Bij Bioshock gaat het me meer om het verhaal dat er afspeelt dan de manier van de gameplay zelf. Dat was ook waarom ik persoonlijk deel 2 niet veel aan vond

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    do365nic

    • 17 april 2021 20:44
    BioShock 1 en infinite waren super. Hoop dat ze dit volhouden. En ja in God of war en bv zelfs gears 5 of metro Exodus is de semi open wereld goed gedaan. Het voelt groter zonder op kwaliteit in te boeten.

    Voor mij moet een goeie shooter nog steeds scriped events hebben die je triggert ipv een complete open wereld die op AI gaat werken.