Nieuws
Battlefield V

Nieuwe Battlefield verschijnt rond de feestdagen van 2021

Ook werkt EA aan een nieuwe Need for Speed

Geschreven door Michel Musters op
Een nieuwe Battlefield-game moet rond de feestdagen volgend jaar verkrijgbaar zijn.

Dat heeft Electronic Arts laten weten in een gesprek met investeerders. Normaliter komt om het jaar een nieuwe Battlefield-game uit. Het meest recente deel, Battlefield 5, verscheen echter al in 2018. Volgens CEO Andrew Wilson krijgen de ontwikkelaars bij Dice een jaar extra de tijd om het spel gereed te maken voor de volgende generatie consoles.

Details over de nieuwe Battlefield zijn er nog niet, behalve dat het spel zich "op een schaal die nooit eerder is vertoond" afspeelt. Ook zou de game intern al getest worden en veel positieve reacties opleveren. In de lente van 2021 moeten er meer details over het spel volgen.

EA wil in het fiscale jaar 2021 acht verschillende games uitgeven. Ook een nieuwe Need for Speed moet volgend jaar lanceren. Het is niet bekend of beide spellen alleen naar pc en next-gen consoles komen, of ook nog op PlayStation 4 en Xbox One verschijnen.

Battlefield 5

Dit artikel delen:

Lees meer

PlayStation 5 toont speeltijd per game Shenmue 3 komt op 19 november uit op Steam
10

Reacties op: Nieuwe Battlefield verschijnt rond de feestdagen van 2021

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • rpenning

    • 6 november 2020 16:05
    Ik ben benieuwd de vorige paar delen vond ik niet zo geweldig eerlijk gezegt.
    Hoop dat ze terug gaan naar bad company ofzo dat waren toffe delen toen die tijd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Breadpit

    • 6 november 2020 17:21
    Heb zelf altijd een Objective mode van Wolfenstein: Enemy Territory willen hebben in een battlefield. Battlefield zou perfect zijn daarvoor. Heb sinds BF4 geen Battlefield game aangeraakt dus geen idee of ze er ooit zoiets in hebben gestopt maar man man wat was Enemy Territory een vreselijk goede game en nog gratis ook!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 november 2020 18:37
    Hoop zo op een vervolg op battlefield 4 was zo heerlijk met shotguns in gevangenis level rond lopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 6 november 2020 19:39
    @hulstpower Als er iets niet erg representatief is voor BF is het wel zo'n CoD-achtige close-quarters map als Operation Locker. Elke BF vanaf BF3 heeft er daar wel ééntje van, populair zijn ze wel gebleken. Ik ben er zelf niet zo weg van, doe mij maar een grote map met veel voertuigen en veel ruimte voor verschillende speelstijlen. Ik juich de focus op iets grootschaligers alleen maar toe, tijd voor vernieuwing! De serie heet nog altijd BattleFIELD, maar iedereen z'n kopje thee uiteraard!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 6 november 2020 21:19
    @clandestine666 ow een grote map kon ik ook waarderen. Maar nu zou juist bf origineel zijn als ze kleine maps doen😉. Dit omdat alles battle royale is zelfs cos. Maar vod dat gewoon een heerlijke map. Hoop wel dat ze beetje modern tijd of desnoods Vietnam of golf oorlog. Niet verder terug.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 7 november 2020 02:22
    @hulstpower Wordt wel modern hoor, nabije toekomst was eerder ook een gerucht dacht ik.. De community eist het bijna.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 7 november 2020 07:17
    @clandestine666 ja bf 1 was leuk even wat anders. Maar je kan niks met de wapens doen zowat. En met v ja was ik er al snel klaar mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 6 november 2020 20:20
    Ik hoop en verwacht een BF in een modern war setting.
    Dat waren met BF 3&4 na mijn idee de vetste games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 7 november 2020 07:18
    @xeros yep klopt helemaal

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Djobba007

    • 7 november 2020 11:20
    BF4 was de laatste echte Battlefield. De laatste twee waren gewoon droevig en hadden net goed spin-offs kunnen zijn.