Nieuws
Battlefield 1

Nieuwe Battlefield in de maak bij EA

Wie had dat kunnen denken?

Geschreven door Redactie Gamer.nl op
EA werkt aan een nieuw spel in de Battlefield-franchise. Het schietspel moet in 2018 verschijnen.

Dat heeft EA-directeur Andrew Wilson bevestigd tijdens een telefoongesprek over de kwartaalcijfers, meldt Battlefield Bulletin vrijdag op Twitter. Details over het spel zijn niet bekend gemaakt.

Het laatst verschenen spel in de serie is Battlefield 1, dat in oktober vorig jaar verscheen. De game speelt zich af tijdens de Eerste Wereldoorlog.

In september moet er een uitbreiding voor de shooter komen met de titel 'In the Name of the Tsar'. Hierin staat het Russische front centraal. De uitbreiding bestaat uit het Russische leger, zes maps, nieuwe wapens en het beruchte vrouwenbataljon.

Bron: NU.nl

Dit artikel delen:

Lees meer

The Long Dark vanaf 1 augustus uit Early Access 'Gran Turismo krijgt het moeilijk' - Gamer.nl Podcast 131
27

Reacties op: Nieuwe Battlefield in de maak bij EA

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Archer83

    • 31 juli 2017 09:54
    Romeins of middeleeuws aub.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 31 juli 2017 10:01
    Pfff nee dat zou niet werken qua schaal etc. BF moet echt een shooter blijven en zich niet vergalopperen aan zaken zoals Far Cry Primal heeft gedaan.

    De volgende Battlefield zal waarschijnlijk WW2 zijn en hopelijk shooter mechanics hebben die weer dichter liggen bij BF3+4 dan bij BF1. Ik was zo teleurgesteld in BF1, het is qua gameplaydiepgang echt zo'n enorm matige game binnen de BF franchise.

    BF1 is echt gemaakt voor de massa's, niet voor de meer hardcore BF veteranen and it shows. Ze hebben enorm gefocused op de fantastische grafische presentatie die daardoor het gebrek aan diepgang weet te verhullen waardoor de meest mensen een reactie hebben van 'Wow,best shooter ever!.

    BF1 is niet zo slecht als Hardline maar qua compleetheid van de gameplay is het echt een stap terug van BF3+4.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Archer83

    • 31 juli 2017 10:11
    @thechief Ik vind BF1 juist leuker dan BF 3 en 4.

    Een battlefield zonder vuurwapens zal best een uitdaging zijn, maar niet onmogelijk denk ik. D oorlogen en veldslagen uit die tijden waren in ieder geval echt niet saai.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 31 juli 2017 10:14
    @archer83 Wat vind je leuker aan BF1 dan BF3+4 als ik vragen mag? :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Archer83

    • 31 juli 2017 10:18
    @thechief Setting en sfeer vooral. Sowieso vind ik het leuker als het gebaseerd is op historische grote conflicten, dus als ze WOII opnieuw willen proberen juich ik dat ook toe.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 31 juli 2017 10:21
    @archer83 Zie dat is dus mijn probleem: Ik vind WW1 best een interessante setting maar op de één of andere manier pakt de game me niet zoals BF:BC2/BF3/BF4.

    De hoofdreden is het gebrek aan modes of opties, zoals die van een Conquest-32 man mode. 64 man-Conquest is echt een clusterfuck bij tijden. Het spawnsysteem van BF1 irriteert me ook mateloos, vooral de wijze waarop neutrale nog beschikbare voertuigen pas in de wereld materializeren als iemand erin spawnt.

    En dan is er nog het weghalen van mijn favoriete class uit de game, de engineer :(

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • jewoenboy

    • 31 juli 2017 11:41
    @thechief

    Ik ben het met je eens. De setting greep mij enorm, maar de gameplay niet. De game had zo veel minder dan bv. BF3 of BF4 en niet alleen aan de kwantiteit van customization of wapens.

    Er zat voor mij te weinig content in de game zelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 31 juli 2017 17:53
    @thechief tja, en de gameplay van BF3 en 4 was ook weer anders dan de die hard BF 1942 etc.
    Ik vind het bv juist weer jammer dat ze gestopt zijn met BF heroes, dat vond ik juist een hele leuke game. maar om nou te zeggen 'hardcore bf veteranen' terwijl elke BF game toch echt anders was (behalve BF3 en 4, die lagen dicht bij elkaar).
    Ieder heeft zo zijn/haar voorkeur van gameplay, bij mij ligt die bv meer bij arcade achtig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 31 juli 2017 10:04
    Milkfield

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gally

    • 31 juli 2017 10:10
    Persoonlijk hoop ik op een nieuwe Bad Company

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 31 juli 2017 10:14
    @gally dat zou pas vet zijn!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Linksquest

    • 31 juli 2017 10:14
    @gally Hier sluit ik me bij aan, Bad Company 3, laat maar komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • G.T

    • 31 juli 2017 10:17
    WW2 is nog steeds mijn wens sinds 1942, spitfires, Shermans, Tigers, T-90's, big ass battleships, subs, er zit zoveel variatie in WW2 dat met de huidige techniek VEEL meer kan doen dan toen 1942 er was. Die variatie is ook wat ik mis in BF1, plus dan het segmenteren van de speler base door die klote dlcs, game over…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Master Lucky

    • 31 juli 2017 10:58
    @gt-2 Ik hoop dat je de T-34 bedoelt IP de T-90 ;-)

    Qua wapens blijft het toch vooral het zelfde. Semi-automatische wapens zoals de Garand, bolt action zoals de Kar-98 en smg's zoals de Thompson en de MP-40. Verschilt niet zoveel van wat er nu in BF1 al te gebruiken is qua magazijngrootte en vuurmodus.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 31 juli 2017 17:54
    @gt-2 Zou wel cool zijn ja, om BF1942 met de huidige engine te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aquemini

    • 31 juli 2017 10:39
    ver in de toekomst, WW2 of rond de tijd van vietnam

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 31 juli 2017 10:45
    @aquemini ver in de toemost aub niet.
    Maar Vietnam juich ik heel erg toe vooral omdat er dan ook een hele vette singleplayer bij kan.
    Bad company 3 is ook wel iets dat ik heel erg toe juich.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Archer83

    • 31 juli 2017 10:50
    @hulstpower BF Vietnam was oké, maar ik denk niet dat daar veel meer aan toe te voegen valt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • hulstpower

    • 31 juli 2017 13:06
    @archer83 is dat ook niet met hedendaagse tijd en ww 2 setting.
    Battlefield Vietnam met bettere grafics en een top single player game is weer eens iets anders want de setting word bijna nooit gedaan.
    Maar deze tijd of toekomst of ww2 word bijna alleen maar gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • toeterbaas198219

    • 31 juli 2017 11:00
    Ze moeten toch wat als cod ww2 uit is :)