Nieuws
Nintendo Switch Lite

'Nieuw Switch-model krijgt DLSS-ondersteuning'

Console zou eind dit jaar verschijnen

Geschreven door Michel Musters op
Het nieuwe Switch-model dat mogelijk in ontwikkeling is, zou Nvidia's DLSS-technologie ondersteunen.

Dat claimt Bloomberg. DLSS staat voor Deep Learning Super Sampling, een techniek van Nvidia dat het bedrijf al toepast op zijn videokaarten. Met DLSS kunnen games met een lagere resolutie in een hogere resolutie weergegeven worden via 'upscaling'. Ook worden prestaties van games in veel gevallen verbeterd, waaronder hogere framerates.

Eerder dit jaar kwamen er al geruchten naar buiten dat Nintendo aan een nieuw model van de populaire hybride Switch-console zou werken. Deze zou later dit jaar verschijnen en op televisies een resolutie van 4k ondersteunen. Door het gebruik van DLSS zouden nieuwe Switch-spellen daardoor haarscherp in beeld moeten worden gebracht. Wel zouden oude games hiervoor een door de ontwikkelaar gemaakte update moeten ontvangen.

Volgens de eerder verschenen geruchten blijft het scherm van de nieuwe Switch zelf een 720p-resolutie houden, maar het zou wel om een oledscherm gaan. Bloomberg meldt nogmaals dat het nieuwe model ergens eind dit jaar moet verschijnen, samen met allerlei nieuwe games. Verwacht wordt dat dit model duurder gaat zijn dan het huidige model, dat voor 329 euro verkocht wordt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Seizoen 4 van Fall Guys is nu beschikbaar Consoleversie A Hat in Time ontvangt deze maand uitbreidingen
13

Reacties op: 'Nieuw Switch-model krijgt DLSS-ondersteuning'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Frezzle

    • 23 maart 2021 12:25
    Enerzijds: leuk, anderzijds: te duur..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 maart 2021 12:33
    @Frezzle ligt er net aan hoe duur en hoe krachtig ie echt word, dlss 2.0 is wel echt een game changer op pc voor meer fps . En als nintendo onder de ps5 digital en seriesx kan blijven zeg maar 400 dan zitten ze echt wel goed. Jammer dat online gewoon nog ruk is bij nintendo kwa voice chat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TomMonkey999999999

    • 23 maart 2021 13:52
    @hulstpower ja Nintendo mag het volgende fixen wat mij betreft:
    - Backwards compatibility (kijk hoe goed MS dit doet!) als je een spel (digitaal) koopt wil je deze niet weer voor de volle mep kopen op de nieuwe Nintendo console
    - Snellere SD kaart ondersteuning
    - Snellere interne opslag
    - Scherm switch veeeeeel kleinere randen geven
    - Apps (Netflix YouTube browser)
    - Betere en gratis online saves
    - Achievements

    En ik ben vast nog veel punten vergeten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jumpman

    • 23 maart 2021 14:50
    @TomMonkey999999999 met die apps ben ik het eens maar je weet dat YouTube al een heeeele poos beschikbaar is toch?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TomMonkey999999999

    • 23 maart 2021 15:04
    @Jumpman nope, dat is iets. Heb er zelf geen, maar blijf het interessant vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    WvA

    • 23 maart 2021 12:59
    De switch is veruit mijn favo console op het moment, maar ik zie mezelf niet snel een 2e kopen. Zeker aangezien mijn vriendin er ook al 1 heeft. 3 switches in een huishouden is wel wat overdone.. Tenzij Nintendo natuurlijk pulled dat Zelda enkel draait op de Switch 2.0.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 23 maart 2021 13:23
    @WvA Nee breath of the wild 2 komt gewoon op de huidige switch uit. Misschien dat ie wel wat features heeft op de nieuwe maar ik zie nintendo niet wat 70 miljoen klanten buiten sluiten, deden ze met de wii u toch ook niet en die console had helemaal geen user base bijna.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • TomMonkey999999999

    • 23 maart 2021 13:55
    @WvA stel die loopt 60 fps op de nieuwe en 30 fps op je huidige, zou je dat genoeg vinden voor de upgrade?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RoderikR

    • 23 maart 2021 14:23
    Waar ik zelf het meeste belangstelling voor zou hebben is een goedkopere "TV only" versie van de Switch. Gewoon een klein kastje voor onder je TV zonder LCD scherm en dan voor bijvoorbeeld 199 euro inclusief pro-controller.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 23 maart 2021 15:22
    @RoderikR Dat zou ik ook wel willen. (die nieuwe 4k dan)
    Ik speel echt nooit handheld op mn switch.
    Kheb m 1 x mee genomen op vakantie, maar t scherm is mij veeel te klein om behoorlijk op te kunnen gamen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ritchashbayjaz

    • 23 maart 2021 19:42
    @kr1z Niet alleen te klein maar het voelt ook alsof je net als vroeger in de kinderjaren op een gameboy speelt daarom is mijn switch letterlijk nooit uit de Dock geweest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 24 maart 2021 07:20
    @ritchashbayjaz idd, geef mij maar die pro controller ipv van die joy cons

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • steffa123

    • 23 maart 2021 23:34
    Kun je op de nieuwe switch ook N64 games spelen? Bijv banjo kazooie banjo tooie