Nieuws

Nieuw PlayStation 5-model komt mogelijk in 2023

Lichter en koeler

Geschreven door Jari Klapwijk op
Er komt in 2023 mogelijk een kleiner model van de PlayStation 5 op de markt.

Dat meldt The Leak. Het vernieuwde model wordt vooral qua uiterlijk aangepast. De console zou een stuk kleiner worden en minder stroom verbruiken. Daardoor zou hij ook koeler en lichter dan het huidige PlayStation-model zijn. 

Het nieuwe model zou ook op de zijkant kunnen liggen zonder de standaard te gebruiken. Dat suggereert dat het design behoorlijk anders wordt. Sony zou zich vooral focussen op het verminderen van gewicht om de verschepings- en productiekosten te drukken. De productie zou in het tweede kwartaal van 2023 moeten starten. In het derde kwartaal moet de console in de schappen liggen. Al deze details zijn nog niet officieel bevestigd. 

Eerder waren er al geruchten over een PlayStation 5-model met een externe disk drive. Toen werd geclaimd dat de console ergens rond september 2023 moet uitkomen en qua hardware nauwelijks verschilt van de huidige PS5-modellen, behalve dan dat de disk drive losgekoppeld kan worden.

Eigenaren zouden de disk drive aan de PS5 via een USB-C-opening kunnen koppelen. Het model zou zowel los als via een bundel met de disk drive gekocht kunnen worden. De console zelf zou dankzij de externe disk drive "dunner en lichter" zijn.

Dit artikel delen:

Lees meer

Bioware onthult teaser nieuwe Mass Effect Microsoft overweegt energiebesparende grafische modi
19

Reacties op: Nieuw PlayStation 5-model komt mogelijk in 2023

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Snoop213

    • 8 november 2022 08:54
    Dat zou een uitkomst zijn. De huidige Ps5 past maar net in mijn huidige tv kast

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ReRo

    • 8 november 2022 08:54
    Beter, hoef nu niet zo'n koelkast in huis namelijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    racerozzy

    • 8 november 2022 09:17
    @ReRo Bizar, terwijl als gamer wil je de beste prestaties en dus meer koeling dus meer ruimte… Dus doe mij maar die koelkast

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    axolotsyl

    • 8 november 2022 08:59
    Top, ga ik dan mijn zoektocht naar een exemplaar hervatten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kr1z

    • 8 november 2022 09:26
    Hopelijk word ie behalve kleiner ook rechthoekiger….en zwarter…. en verkrijgbaar…..en betaalbaar…..en met disk drive.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 8 november 2022 10:46
    @kr1z zal 50 euro goedkoper worden dan huidige model ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 8 november 2022 11:05
    @kr1z dat is een Series X :-p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 8 november 2022 11:14
    @kr1z
    Inderdaad, wat mij betreft zo strak mogelijk.
    En er mag wel een wat grotere harde schijf in, deze zit wel erg snel vol.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robskeee

    • 8 november 2022 09:54
    Hopelijk dan iets wat minder lomp en lelijk is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    AveryJackson

    • 8 november 2022 10:18
    Als dit zou betekenen dat het aan de voorkant 2 USBC poorten krijgt, want de ander zou je misschien tegelijk willen gebruiken voor je VR headset. Denk eerder dat er een extra USBC aan de achterkant komt voor bv een diskdrive of iets anders wat je erop aan wilt sluiten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Gertjun

    • 8 november 2022 11:21
    "Het nieuwe model zou ook op de zijkant kunnen liggen zonder de standaard te gebruiken." Bij mij ligt ie al zonder standaard op zijn zijkant… :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Triico

    • 8 november 2022 11:50
    Voor degene die (nog) geen PS5 hebben. Ga je op deze PS5 wachten of ga je proberen om de huidige PS5 te bemachtigen. Ik heb namelijk (nog) geen PS5 dus ja… De nieuwe PS5 komt ook pas volgend jaar uit…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 8 november 2022 12:16
    @Triico mij maakt het niet veel uit maar als ik de keuze had zou ik voor de oude grote gaan. Want ik heb altijd het idee dat ze hem op een gegeven moment goedkoper proberen te maken en dat is logisch maar of dat ook beter is vraag ik me soms wel is af.
    Maar ik ben nou al zo lang aan het wachten and beggars cant be choosers xd

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Triico

    • 8 november 2022 16:29
    @Ronnyp Aa zoo ik snap je wel. Als ik zo kijk naar de PS4 Slim heb ik geen klachten gehoord zelfde geldt voor de PS3 Slim heb ik zelf geen klachten. Maar je we zien het nog wel :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 8 november 2022 12:26
    Dat hij aan hardware nauwelijks verschilt is voor de huidige PS5 bezitters een geruststelling. Maar er is ook niet echt een hardware update nodig. Alle spellen die nu uitkomen moeten ook te spelen zijn op PS4 dus de hardware van de PS5 wordt eigenlijk nog niet vol benut.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    erico

    • 8 november 2022 14:25
    Gewoon overslaan. Kijk wel weer voor de PS6. Misschien is de PSNow, PSPlus, of elke naam met PS die ze verzinnen waar het woord 'game' niet in zit, dan ook volwassen geworden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    gamerlezer

    • 8 november 2022 17:54
    Waarschijnlijk met vervangende componenten die op voorhand beter te verkrijgen zijn dan voor het huidige model. De vraag is of er dan ergens een concessie is gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 8 november 2022 18:54
    Na 800 betaald te hebben voor de mijne blijft hij gewoon staan.

    Ik kocht altijd de slim versie van consoles in het verleden en ruilde mijn phat versie in maar uiteindelijk speel je op hetzelfde apparaat met minimaal verschil.

    Deze series s en ps5 blijven staan tot ze kapot gaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 8 november 2022 22:53
    Werd tijd, vind de huidige veel te groot.