Nieuws
PlayStation VR

Nieuw patent wijst op draadloze PSVR-headset

Technologie stuurt signalen door naar PSVR

Geschreven door Michel Musters op
Sony heeft een patent aangemaakt met daarin technologie waarmee de PlayStation VR-headset niet met een draad aan een console verbonden hoeft te worden.

Dat meldt PlayStation Lifestyle. De vr-headset wordt nu nog met een draad verbonden aan de PlayStation 4, maar het patent lijkt te wijzen op technologie die dat overbodig maakt. Het gaat om een apparaat dat aan de PlayStation 4 wordt gekoppeld en vervolgens een signaal naar de headset stuurt, in plaats van het met een kabel doorgeeft.

Het is niet duidelijk waar Sony dit patent precies voor gaat gebruiken. Het bedrijf zou een nieuwe versie van de PlayStation VR kunnen lanceren voor de PS4, of het zou mogelijk om een compleet nieuw PSVR-model voor een volgende generatie console kunnen gaan. Natuurlijk is het ook mogelijk dat het patent nooit wordt gebruikt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Gearbox Software hint naar vierde game-onthulling op PAX East Zo lost The Division 2 de grootste kritiekpunten op - Gamer.nl Podcast #218
11

Reacties op: Nieuw patent wijst op draadloze PSVR-headset

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • EdwinVP

    • 18 maart 2019 08:59
    Net een PSVR aangeschaft, super leuk ding. High end resolutie is het niet maar goed en leuk genoeg om plezier ermee te hebben. De kabel kan inderdaad soms wel een beetje irritant zijn maar is ook gewenning. Anyway vraag me af hoe zwaar die gaat worden sinds je met 2 AA batterijen er niet komt denk ik zo…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • m0nk

    • 18 maart 2019 10:07
    @EdwinVP Denk dat dat wel meevalt, zullen vast geen "gewone" batterijen in gaan ;) Zal wel vergelijkbaar zijn met de Occulus Go etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 18 maart 2019 10:27
    Ik ben met Firewall al een keer keihard over de koffietafel geklapt dankzij de kabels, dus ik juich dit toe,al heb ik met seated experiences geen last van de kabels (duh)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 18 maart 2019 10:58
    @casualkiller Ik speel echt alles seated zelf om te voorkomen wat jij beschrijft, wel zo veilig met een glasplaat op de salontafel.. Verder de kabel over je rug laten hangen, zo heb je er het minst last van. Ik speel tegenwoordig ook de meeste normale Ps4 games met de headset op, draagt ontzettend veel bij aan de immersie (Spider-Man is zo echt awesome!) en aan de duikeling in resolutie ben je veel sneller weer gewend dan je in eerste instantie zou denken. Heb nog een oude full-hd Sony Bravia tv van 40".

    On-topic, ik ben echt benieuwd wat Sony met een volgende versie voor ons in petto heeft, met een hogere resolutie en de cinematic mode gaat gamen op de tv voorgoed tot het verleden behoren voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 18 maart 2019 11:12
    @clandestine666 ja, de headset gebruiken voor 'normale' games is ook erg fijn. persoonlijk gebruik ik die best vaak om bijvoorbeeld Darius Burst chronicles op een enorm virtual scherm te spelen (dat is een game die normaal op 3 monitoren te spelen is in de arcade maar 16:9 met black bars op je normale tv.. totdat je de headset opzet en ineens een 16x9 meter bioscoopscherm voor je snufferd hebt :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 18 maart 2019 11:18
    @casualkiller Cool! :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 18 maart 2019 17:00
    @casualkiller dat klinkt wel heel cool

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 18 maart 2019 16:59
    @clandestine666 word je dan niet enorm misselijk als je Spider-Man zo speelt? Heb zelf geen vr maar gewoon benieuwd. Ik heb laatst een stream gekeken van Borderlands vr en die speler werd ook enorm misselijk, ik kan me dat best voorstellen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 18 maart 2019 20:09
    @fonsrutte Ik heb m'n PSVR nu ongeveer anderhalf jaar, en heb er onderhand zoveel mee gespeeld dat de misselijkheid van het begin zo goed als verdwenen is. Je kan je "vr-legs" trainen als het ware. Een gewone Ps4 game blijf je zien op een soort bioscoopscherm, de rest van de omgeving is gewoon zwart. Het is sowieso minder snel misselijkmakend dan een echte vr-game met veel beweging. Gewoon beginnen met vooral statische games met weinig beweging, en als je wat vertrouwder begint te raken steeds wat meer "demanding" spellen als het ware. Mensen die klagen over misselijkheid zijn veelal gewoon nog vr-beginnelingen.:)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 18 maart 2019 21:28
    @clandestine666 ja, dit. Toegegeven dat toen ik RE7 in VR uitspeelde mijn eerste uurtjes behoorlijk wennen waren (was ook 1 van de eerste psvr games met full locomotion toen) en toen firewall uitkwam kon ik zonder problemen uren doorspelen zonder ook maar 1 keer een raar gevoel te krijgen) 2d games spelen op de psVR is al helemaal geen probleem.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 18 maart 2019 22:24
    @fonsrutte Misschien dat die speler gewoon zijn headset niet fatsoenlijk heeft afgesteld. Zie dat vaker dat men de headset gewoon overneemt, maar niet dan eerst nog bv de IPD goed instelt (wat wel heel belangrijk is voor een betere ervaring).