Volgens een groot onderzoek bureau, genaamd Phoenix Marketing International, zijn PS2 gamers de meest casual gamers die er zijn en is mond tot mond reclame de beste reclame voor games. Dit is de conclusie die getrokken wordt uit nieuwe resultaten die komen uit een doorgaand onderzoek dat gedaan wordt naar onder andere het koopgedrag van gamers. Het onderzoek wordt gehouden onder 62.000 huishoudens met een console in huis waarbij een 95% betrouwbaarheids interval aangehouden wordt met een afwijking van +/-0.4%. Dit voor de mensen die wél geïnteresseerd zijn in wiskunde.

De conclusie dat PS2 gamers het meest casual zijn, komt uit de observatie dat deze gamers, in tegenstelling tot Gamecube en Xbox eigenaars, minder gaming sites kunnen opnoemen die reclame maken voor games. Een conclusie waarover vast en zeker meer dan een minuut nagedacht is. Of met mond tot mond reclame ook forums worden bedoeld is trouwens niet duidelijk. In een eerder onderzoek kwam het bedrijf al tot de conclusie dat Gamecube eigenaars naar verhouding het meest gamen. Het is maar dat je het weet.