Nieuws
Nintendo Switch

'Nieuw Nintendo Switch-model wordt donderdag onthuld'

Gaat het deze week echt gebeuren?

Geschreven door Michel Musters op
De onthulling van de nieuwe versie van de Nintendo Switch zou mogelijk aanstaande donderdag plaatsvinden.

Dat meldt Nick Baker, de oprichter van XboxEra. Eerder was hij een van de eerste insiders die meldde dat er informatie over de aankomende E3-presentatie van Square Enix was uitgelekt. Kort daarna kwamen er geruchten online over een soulslike achtige Final Fantasy-game.

Op Twitter meldt Baker nu dat de aankondiging van het nieuwe Switch-model aanstaande donderdag plaatsvindt. "Maar het is eerder al eens uitgesteld, dus dat kan wederom gebeuren."

Het bestaan van een nieuw Nintendo Switch-model is nog niet door Nintendo bevestigd. Vorige week meldde Bloomberg in een reportage dat Nintendo het nieuwe model nog voor E3 - dat van 12 tot en met 15 juni digitaal wordt gehouden - wil onthullen. Op die manier zouden andere partijen tijdens E3 hun games voor het nieuwe model kunnen tonen. De Switch-revisie zou een oled-scherm hebben en via het docking station games in 4k op televisie af kunnen spelen.

Dit artikel delen:

Lees meer

De gamereleases van juni Laatste Total War: Three Kingdoms-patch levert kritiek op
22

Reacties op: 'Nieuw Nintendo Switch-model wordt donderdag onthuld'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Pascal08

    • 1 juni 2021 11:36
    New Nintendo Switch XL.
    De vraag eigenlijk zal zijn: zal het een normale d-pad hebben?????

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 1 juni 2021 11:56
    @Pascal08 volgens leaks ondersteund het de normale joy cons dus denk er op dat gebied niks veranderd is, maar hopelijk is het wel aangepast. Kan zefl moeilijk overweg met de joycons en speel altijd met pro controller.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 1 juni 2021 13:16
    @hulstpower Ik had ook graag een soort pro-versie van de Joycons willen zien.
    Waarop de linker versie een d-pad heeft, en dat ie ook analoge LZ en RZ heeft.
    Dan voldoen de Joycons aan alle vereisten van moderne games. En dan kunnen we EINDELIJK eens goed racegames spelen op de Switch. De grootste fout die Nintendo voor mij gemaakt heeft, is het afstand nemen van analoge schouderknoppen. En ze hadden nog wel de vetste schouderknoppen ooit; die van de Gamecube!! Die klik op het laatst als extra functie was zo vet!

    Met deze pro-Joycons zou het ook mogelijk worden voor MS om hun streaming dienst ook op Switch uit te brengen. Iets wat nu niet mogelijk is door het ontbreken van analoge schouderknoppen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 1 juni 2021 15:51
    @Exalian-1 Probleem voor Microsoft zal mogelijk dan nog wel blijven dat dit niet de enige versie van de Switch zal zijn. Naast de huidige versie hebben we immers ook de Lite-versie en beiden hebben die analoge schouderknoppen niet. En beide versies zullen voorlopig bepaald niet van het toneel verdwijnen.

    Microsoft kan dan haar streamingdienst exclusief voor deze nieuwe Switch aanbieden, waar Nintendo wellicht niet op zit te wachten, of ook voor de andere Switches de dienst met echter een mindere ervaring aanbieden, waar Microsoft zelf wellicht niet op zit te wachten.

    Waarschijnlijk zal Nintendo daarom de joy-cons in essentie hetzelfde willen houden bij een nieuwe Switch.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 1 juni 2021 17:27
    @hulstpower Ja echt he, ze zijn een beetje fragiel niet heel precies en gladjes ik kan er niet op spelen zonder extra rubberen thumbgrips.
    Zelfde probleem heb ik trouwens met de PS4 controller de thumbsticks zijn bol en voor mij moeten ze hol zijn zodat mijn duim er goed in kan en betere controle heb.
    De WiiU had trouwens wel een echt goede d-pad op de controller pad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 1 juni 2021 17:43
    @Pascal08 op switch pro controller zit die ook dus dat is echt een aanrader.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 1 juni 2021 18:43
    @hulstpower mijn cheapass 20 euro switch controller heeft dan weer wel analoge triggers en lijkt heel veel op de xone controller 😂

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 1 juni 2021 18:48
    @MissMeNL mij switch pro controller was goedkoper had ik gratis😂😉

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 2 juni 2021 15:12
    @hulstpower nvm. Ik las dat de pro controller ze niet had vandaar dat ik het schreef. Misschien in de toekomst ook maar een pro controller kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 2 juni 2021 15:57
    @MissMeNL las het verkeerd wat je zei dacht dat je zei over d pad maar je had het over triggers. Hij heeft niet echt triggers als xbox dat klopt.. Maar hij heeft hele lange batterij en ligt lekker in de hand dus echt een aanrader.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Pascal08

    • 1 juni 2021 21:51
    @hulstpower Already got it :) thanks tough.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 1 juni 2021 12:53
    Een nieuwe Switch het Ek en de E3 eindelijk weer wat beleving om op te zuigen Feel Good hit the Summer..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 1 juni 2021 17:23
    @Baroness Inderdaad jij begrijpt het<3

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RIOdeMIO

    • 1 juni 2021 22:06
    @Baroness +1

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 1 juni 2021 13:04
    Mocht dit uiteindelijk toch worden onthuld. Zit hierin dezelfde chip waar zoveel vraag naar is? Dan weten we in ieder geval dat het nog 2 jaar duurt voordat hij redelijk leverbaar is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TomKauw

    • 1 juni 2021 17:42
    @Snafu9 De chip zou, als het goed is, een Tegra X1(-variant) van Nvidia moeten zijn. Die wordt ook gebakken door het nu aardig drukke TSMC, maar dit grotere procedé is volgens mij minder overbelast dan die van bijvoorbeeld de nieuwe videokaarten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • dakoota

    • 1 juni 2021 14:44
    sinds december 2020 heb ik de switch ontdekt. Dit betekende 3 switches voor het hele gezin.
    Ik ben bereid om precies hetzelfde model (met dezelfde specs) te kopen indien de enige wijziging de analoge triggers is. Die mis ik toch zo ontzettend!! WRC 9 on the go is echt niet te doen met twee "ps 1" triggers. Maar wat ik heb gezien komen die analoge triggers er waarschijnlijk niet. Maar mogelijk was dat nep-nieuws…. dus ik heb nog hoop.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Exalian-1

    • 1 juni 2021 14:59
    @dakoota Ik had het daar ook al over in mijn reactie op Hulstpower. Ik hoop ZOOOOO veel dat de analoge triggers weer terug komen! En zoals aangegeven het liefst met de Gamecube "click" button als ze helemaal zijn ingedrukt. Dan kunnen ze meteen Gamecube games aanbieden en is het voor Microsoft ook mogelijk hun streaming dienst op Switch te brengen. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lord Ganon

    • 1 juni 2021 20:34
    * gooit geld naar Nintendo *

    Give it to me!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Riyakuya

    • 1 juni 2021 21:00
    Ben eigenlijk nog wel tevreden met mijn Switch Lite nu. Erg fijne handheld met top games. De framerate is soms om te huilen (Pokemon shield..) maar daar kan ik wel mee leven.