Nieuws

‘Nieuw, lichter PS5-model verkrijgbaar in Australië’

‘Disc-versie weegt nu evenveel als eerste digitale versie’

Geschreven door Marvin Toepoel op
Naar verluidt is in Australië een nieuw PlayStation 5-model verkrijgbaar, de CFI-1200. Het model zou vanaf 15 september ook in Japan verkrijgbaar zijn.

Dat meldt Press Start. De nieuwe CFI-1200-modellen wegen naar verluidt minder dan de huidige modellen; dusdanig minder dat het nieuwe model PlayStation 5 mét disk minder weegt dan de digitale variant die in 2020 uitkwam. Volgens de handleiding die bij de console geleverd wordt, weegt het nieuwe model met disk 3,9 kilo, 600 gram minder dan de originele PlayStation 5.

De digitale variant van het nieuwe model weegt volgens Press Start 3,4 kilo, wat 500 gram minder is dan toen de eerste versies van de consoles uitkwamen in 2020. Het is de tweede keer dat er een nieuw model van de PlayStation 5 wordt uitgebracht: in juni vorig jaar kwam de CFI-1100 uit.

Ook de CFI1100 woog minder dan de oorspronkelijke PS5’s. Zo ging de diskversie van 4,5 kilo (in 2020) naar 4,2 kilo (in 2021), en de digitale variant van 3,9 kilo (in 2020) naar 3,6 kilo (in 2021).

Het is nog onbekend wat Sony heeft aangepast om de consoles lichter te maken. In 2021 vielen de lichtere consoles te verklaren door het gebruik van een ander koellichaam. Ook is nog onbekend wanneer het CFI-1200-model in Nederland verkrijgbaar zal zijn.

Vorige week maakte Sony nog bekend dat de prijs van de PlayStation 5 met 50 euro verhoogd wordt.

Bron: Press Start

Dit artikel delen:

Lees meer

Hangar 13 werkt aan een nieuwe Mafia-game Mikami: ‘Camera Resident Evil 4 was niet gemaakt om baanbrekend te zijn’
38

Reacties op: ‘Nieuw, lichter PS5-model verkrijgbaar in Australië’

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    -JK-

    • 29 augustus 2022 16:28
    Hehe werd het niet al in een colomn gezegd dat ze minder doen in een product van bv de supermarkt en je er ook meer voor betaald?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Roolio

    • 29 augustus 2022 16:33
    @-JK-
    Hahaha, Ja inderdaad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Bart81

    • 29 augustus 2022 18:53
    @-JK- Hahaha :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 29 augustus 2022 22:53
    @-JK-

    Hahahaha ik moest er wel even om lachen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 29 augustus 2022 16:36
    Dat het lichter word betekent natuurlijk niet dat het automatisch ook goedkoper kan. Kan zijn dat er in dit model zelfs duurdere materialen zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 29 augustus 2022 17:52
    @coola dat kan inderdaad, maar meestal gaat sony op zoek naar goedkopere manieren om ps's te maken zodat wij klanten minder betalen. Nou sluit ik het ene niet uit maar ik ga er niet vanuit dat sony duurdere materialen is gaan gebruiken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 29 augustus 2022 18:00
    @coola dat kan maar het lijkt me sterk. Gingen ze bij de eerste revisie niet ook over van koper naar alu? Hoe dan ook kan ik dit soort zaken wel respecteren. Hoe minder onnodig materiaal er in een console zit, hoe minder elektronisch afval er uiteindelijk komt. Wat mij betreft mogen ze hierin dus ook een goed voorbeeld geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 29 augustus 2022 19:50
    @coola

    Het goedpraten gaat gewoon lekker door zie ik. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • CaptainWinslow

    • 29 augustus 2022 21:13
    @PietS. Revisies zijn geen prijsdalingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 29 augustus 2022 23:05
    @CaptainWinslow

    Goh.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 29 augustus 2022 21:19
    @PietS.

    Thja ik praat niks recht want er is niks krom.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 29 augustus 2022 23:05
    @coola

    Simp.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 29 augustus 2022 23:13
    @PietS.

    Verre van

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 30 augustus 2022 07:45
    @PietS. @redactie
    Hoe vaak is deze gozer nou al gewaarschuwd?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 30 augustus 2022 09:07
    @The_Stifmeister

    Ik? Misschien 1x ofzo? Verder nooit. Verder is -simp- geen scheldwoord:
    'Simp is een internettaal die iemand beschrijft die buitensporige sympathie en aandacht toont voor een andere persoon/partij, meestal iemand die niet dezelfde gevoelens beantwoordt.'

    Ik omschrijf Coola hier dus echt perfect mee zoals je ziet, dus ga iemand anders lopen snitchen a.u.b. :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The_Stifmeister

    • 30 augustus 2022 09:12
    @PietS.
    Je bent nagenoeg altijd alleen maar aan het ruzie zoeken en aan het provoceren. Wat voeg je nou toe aan deze discussie? Precies, niks. Zoals gewoonlijk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 30 augustus 2022 09:45
    @The_Stifmeister

    Ruzie aan het zoeken en provoceren? Zo mag je het zien, maar het is niet zo. Ik zeg gewoon waar het op staat.

    En als je inhoudelijk de discussie aan wil gaan, dan weet je me te vinden. ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 29 augustus 2022 18:50
    Nou, had liever gezien dat die kleiner werd, en compleet in zwart leverbaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fr3nzy

    • 29 augustus 2022 21:22
    @SuperDre
    Inderdaad, je hoeft hem toch niet te tillen.
    Wat kleiner en strakker design zou wel mooi zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 29 augustus 2022 23:10
    @Fr3nzy juist, als het nou vergelijkbaar met de Switch was, tja dan was het een ander verhaal. Maar je zet em in principe 1 x neer en dan klaar, en dan heb ik dus liever dat die minder ruimte inneemt. Op dat gebied vind ik nu juist de xbox series X het mooiste, gewoon een vierkant 'klein' zwart doosje. Vind het nog steeds jammer dat er ook niet normaal windows op gedraait kan worden anders zou die gister nog mn huidige PC vervangen.